לפני תחילת משפט אלוביץ': אשת סודו נחשפת - ומדברת על הכול

לינור יוכלמן הוגדרה כחפרפרת של המיליארדר הנאשם בתיק 4000. היא נאשמת שהעבירה לו מידע כדי למקסם את רווחיו מעסקת "בזק-יס". כעת היא מספרת מדוע נשארה נאמנה - גם לאחר התפוצצות הפרשה

זמן צפייה: 14:25

עורכת הדין לינור יוכלמן בת ה-45 מגבעתיים, מזכירת חברת בזק לשעבר, שבין תכונותיה הייתה גם הנאמנות - תכונה ששאול אלוביץ', יו"ר דריקטוריון ומבעלי השליטה בחברה, העריך יותר מכל. כידוע, שאיפתו של בעל השליטה בבזק לממש את עסקת "בזק-יס" סיבכה אותו בשני תיקים פליליים חמורים ומפורסמים - תיק בזק ותיק 4,000. ליוכלמן, ההסתבכות המשפטית הזו עצרה לחלוטין את חייה. "אני לא חושבת שנאמנות זו מילה גסה. התופעה הזאת שכל אחד הולך ומקליט אחד את השני, ואז מכינים תיקים אחד על השני - בעיניי נקלה" אמרה יוכלמן.

עו"ד יוכלמן נכנסה לתמונה כאשר אלוביץ', בעל השליטה בחברה הציבורית בזק, ניסה לקנות מאיש העסקים הפרטי ומבעלי חברת "יורוקום", שאול אלוביץ, את חברת "יס", ובכך לשלשל לכיסו מאות מיליוני שקלים. כדי להתמודד עם המצב הזה, הוועדה הבלתי תלויה הסכימה לדון בעסקה, בתנאי שאלוביץ' לא יהיה שותף בדיונים מהסיבה שהוא בעל עניין וגם בעל השליטה בשתי החברות. עו"ד יוכלמן, שהייתה מזכירת הוועדה בזמנו, נחשדה כי מסרה מידע פנימי מהדיונים לאלוביץ' - על אף שאסור היה לה לעשות כן. "זו הסתכלות מאוד נאיבית להציג את העסקה הזו 'בתנאים סטריליים'. שאול ישב חדר לידי, אז הייתי צריכה להעביר לו הכל במיילים רשמיים של בזק? זה לא נעשה במחשכים כפי שמתארים", טענה יוכלמן.

שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בחברת ''בזק''
שאול אלוביץ', מבעלי השליטה בחברת ''בזק'' | צילום: אייל טואג

מספר חודשים לאחר שאושרה עסקת בזק-יס, ו-680 מיליון שקלים במזומן זרמו לכיסו של אלוביץ', הרשות לניירות ערך פתחה בחקירה. "בסופו של דבר, זה לא נמצא בכתב האישום ולא בכדי. הם חיפשו כל מה שהיה, ואם היה חצי שקל לא במקום, הם היו מוצאים את זה. לא קיבלתי שום דבר אף פעם מאף אחד כי השתכרתי טוב, כמו יתר הסמנכ"לים בבזק", אמרה יוכלמן. בהמשך הריאיון, מזכירת החברה לשעבר טענה כי "חד משמעית הנאמנות שלי הייתה לבזק", וזאת בתגובה לניסיון הבדיקה של החוקרים להבין אם היה ליוכלמן אינטרס כלשהו מאחורי הנאמנות שלה, כלומר אם היא קיבלה טובת הנאה כלשהי מאלוביץ'.

בין אם הסבריה של יוכלמן מתקבלים על הדעת או לאו, היא עוברת כעת עינוי דין שכאמור עצר את חייה. "אם היו מתחילים את המשפט, כעבור שנה כבר הייתי אחרי לטוב ולרע. אבל אני ארבע שנים בלי עבודה. זה לא שבקרוב עומדים או שוקלים להגיש נגדי כתב אישום". עוד הוסיפה לומר: "אם בגיל 50 יאמרו בערכאה שפעלתי כדין ושאני זכאית, אז מי יחזיר לי את העשור הכי פרודוקטיבי בחיים שלי?". כשנשאלה יוכלמן האם היא משלמת לדעתה את מחיר הנאמנות שלה לאלוביץ', ענתה כי "מה האלטרנטיבה? להפוך להיות עד מדינה כמו שכולם בתיק הזה? אני מניחה שאם הייתי מספקת גרסה שהייתה מרצה אותם, שהייתי מפלילה את אלוביץ', או יותר טוב, אפילו את ביבי, אז לא הייתי במקום הזה עכשיו".

לינור יוכלמן
לינור יוכלמן | צילום: חדשות 13