"אחי ישחט אותך": כך סחטה צעירה נערים שהתנדבו לעזור בגיוס כסף

בת 25 מואשמת כי יצרה קשר עם שני בני 17 מקריית גת, איימה עליהם ודרשה מהם לתת לה כסף עבור אחיה הנמצא בכלא. "אני מכיר את אח שלה. זה יכול להגיע לדקירות ואפילו למוות"

זמן צפייה: 02:31

א', נער מקריית גת כבן 17 נסחט בחודשים האחרונים על ידי צעירה בת 25, וכבר הגיע למצב שבו הוא מפחד להסתובב לבד ברחוב. "אני כבר לא יוצא מהבית. אני הולך לבית הספר, חוזר וזהו", סיפר.

הכול החל באמצע חודש מארס, אז נפגשו א' וחברו ד' עם הצעירה, שאחיה הוא עבריין שמרצה עונש מאסר בכלא. הצעירה סיפרה לנערים כי לאחיה נגמר הכסף בקנטינה והיא צריכה מישהו שיעזור לה להשיג כסף. הקטינים, שרק רצו לעזור, נשאבו ברגע אחד לתוך סיוט שממנו לא יצאו עד היום, כאשר הם נתונים לסחיטה והצעירה מאיימת עליהם שוב ושוב.

נערים בבית ספר
נערים בבית ספר

"היא התחילה להגיד לי: 'אח שלי ישחט אותך'. היא אמרה שאם אני לא אביא את הכסף, אז אח שלה הגדול ישלח את אחד החברים שלו והיא כבר לא יכולה לעזור", סיפר א'. "אני מכיר את אח שלה, אני יודע איזה דברים הוא עושה. במקרה הכי טוב – שרק ירביצו לי, ובמקרה הכי גרוע, זה יכול להגיע למצב של דקירות ואפילו מוות".

לידי חדשות 13 הגיעה התכתבות בין שנים מהנערים המאוימים. ד' שלח ל-א': "תנדור שלא אמרת להם איפה אני גר", ו-א' המבוהל ענה: "היא הוציאה עליי סכין. אני לא יודע מה לעשות". במקרה אחר, א' כתב ל-ד': "עד מחר אמרו לי להביא 500 שקלים. עכשיו אם לא מביאים עד מחר - שנינו נדקרים", ו-ד' ענה: "ומי מבטיח לי שהיא תתפוס משנינו מרחק?".

התכתבות באפלקציית ''וואטסאפ'' בין הנערים
התכתבות באפלקציית ''וואטסאפ'' בין הנערים

בשלב זה נכנסו לתמונה חוקרי הנוער במשטרת קריית גת, שהצליחו לאסוף ראיות ועדויות מכמה צעירים שנסחטו. הצעירה נעצרה והוגש נגדה כתב אישום. רס"מ דני סעדון, חוקר מחלק נוער בתחנת קריית גת, סיפר: "מחלק הנוער של קריית גת רכש את אמונם של הקטינים ובסופו של דבר הם שיתפו פעולה מלאה, הוגש נגדה כתב אישום והיא עצורה עד תום ההליכים".