הפרקליטות ביקשה לשחרר גננת החשודה בהתעללות - השופטת זעמה

השופטת בונדה מתחה ביקורת על הפרקליטות, שביקשה לשחרר למעצר בית את הגננת מאשקלון שחשודה כי התעללה בפעוטות: "התנהגה אליהם כאל חפצים". ההורים זועמים: "הגורמים הממונים צריכים להתבייש"

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

החשד להתעללות בפעוטות באשקלון: שופטת בית משפט השלום דורית בונדה מתחה הערב (שלישי) ביקורת נגד הפרקליטות, אשר ביקשה לשחרר בתנאים מגבילים את הגננת החשודה בהתעללות בפעוטות בגן באשקלון. בנימוקיה, ציינה השופטת כי "לא ניתן לשכוח את המראות הקשים בהם צפיתי עת נחשפתי לסרטונים המתעדים, ככל הנראה, חלק מהתנהלות הגננת לאורך זמן ביחס לפעוטות חסרי ישע, צעירים בגילם אשר קולם לא נשמע".

"התנהלות הגננת ביחס לפעוטות", הוסיפה השופטת, "הייתה כאל חפצים. הם הושלכו באכזריות למזרן שעל הרצפה, כשהיא מפליאה בהם את מכותיה". כאן, הודתה בונדה כי הופתעה מהבקשה של הפרליטות לשחרר את הגננת, ואמרה כי לדעתה, "מדובר בתיק שבו החשדות חמורים ביותר ומלמדים על מסוכנות שיטתית. הפרקליטות עתרה לשחרר את הגננת - אותה אחת אשר על פי החשד פגעה בקטינים רבים".

לטענת הורי הפעוטות, הדיון בהארכת מעצרה כלל לא נעשה בידיעתם - והם אפילו לא ידעו על הכוונה לשחרר אותה למעצר בית. מחר, יקיימו ההורים הפגנה מול הבית של אחותה בפתח תקווה, שם תעביר הגננת את ימי המעצר. יחד עימם, ימחו גם הורים לילדים שהלכו בעבר לאותו גן וטופלו אצל אותה חשודה.

לכתבות נוספות בנושא >>

הוארך מעצר המטפלת מאשקלון החשודה בהתעללות: "החשד נגדה התחזק"

חשד להתעללות בפעוטות במעון באשקלון: גננת נעצרה לחקירה

אישה באזיקים
אישה באזיקים | צילום: רויטרס

עורכת הדין חוה קליין, המייצגת את ההורים שחשפו את הפרשה, מסרה בתגובה: "אנו מזועזעים מאוזלת היד של הפרקליטות ומכך שההורים נפגעי העבירה לא עודכנו מבעוד מועד על הקדמת הדיון, אשר נעשה במחטף של ממש מהם כדי לשחרר את הפושעת שהודתה בכל האלימות הקשה כנגד ילדים בני שנתיים".

"השופטת כותבת החלטה קשה ומזעזעת, כאשר אכן תפקידה לשפוט ולא להיות הגוף התובע, אך מביעה זעזוע עמוק מדרישת הפרקליטות לשחרר את הגננת שהיא אישה מסוכנת מאוד. תחושת אוזלת היד היא תחושה קשה מנשוא של ההורים לקטינים שספגו ממנה אלימות קשה, והגורמים הממונים בפרקליטות ובמשטרה שהביאו לשחרורה צריכים להתבייש בעצמם, אישית וציבורית".

עו''ד חוה קליין
עו''ד חוה קליין | צילום: שי קדם