האב שבנו עבר התעללות יוצא להגנת הגננת: "שלא תישפט כמפלצת"

הורים רבים התייצבו הבוקר בביהמ"ש לדיון בהארכת מעצרה של הגננת מר"ג לובה קזקביץ', אבל יותר מכולם בלט סרגיי, שהגיע לדיון דווקא כדי לתמוך בה • הסדר טיעון חשאי: גננת מתעללת לא תשב במאסר

זמן צפייה: 03:09

לבית המשפט הגיעה הבוקר (חמישי) קבוצת הורים לפעוטות מ"גן לובה" ברמת גן, הגן שבו, על פי החשד, הגננת פגעה בילדיהם במשך חודשים. מול קבוצת ההורים הזועמים התייצב במפתיע סרגיי קזקוב, שהגיע לבית המשפט כדי לגונן על הגננת, זאת למרות שבאחד הסרטונים ממצלמות האבטחה היא נראית מכה את בנו לכאורה. "היא עשתה הרבה דברים מאוד טובים לילדים ולהורים - כל דבר צריך לשים על המאזניים, ואני לא רוצה שישפטו אותה כמו מפלצת", אמר.

בית המשפט התיר היום לפרסם כי מנהלת הגן החשודה היא לובה קזקביץ' בת ה-63 שנראית בסרטונים לכאורה מכה את הילדים ומטיחה אותם בחוזקה. עורך הדין שמייצג את ההורים, קובי סודרי, אמר בבת המשפט כי "הגננת היא אישה שהם האמינו בה בצורה מלאה לאורך שנים ובאופן טבעי הפקידו אצלה את הדבר היקר מכל - עולמם התהפך. הם עדיין לא מסוגלים לעכל את כל מה שעבר על הילדים שלהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זוהר: לא היה שום איום על היועמ"ש – אמרתי מה אני מקווה שיקרה

טראמפ טוען לזיופים במתקפת ציוצים; קמפיין ביידן: "הוא נואש"

בצל פרשת כלי השיט: צה"ל חושף את ספינת הטילים החדשה • תיעוד

סרגיי קזקוב, שהגן על גננת מתעללת בפעוטון ברמת גן
סרגיי קזקוב, שהגן על גננת מתעללת בפעוטון ברמת גן | צילום: חדשות 13

בדיון עצמו, נציג המשטרה אמר כי מצפייה בשעתיים הראשונות בלבד בתיעוד מצלמות האבטחה נראים מעשי אלימות רבים. על כן, השופטת, ענת יהב, האריכה את מעצרה של הגננת בחמישה ימים נוספים.

תיעוד מצלמות האבטחה מתוך הגן ברמת גן, שבו חשודה גננת בהתעללות
תיעוד מצלמות האבטחה מתוך הגן ברמת גן, שבו חשודה גננת בהתעללות | צילום: חדשות 13

הסדר טיעון מקל למנהלת פעוטון שתקפה פעוט: לא קיבלה עונש מאסר וחזרה לעבודתה

בתוך כך, הסדר טיעון מקל במיוחד למנהלת פעוטון שהואשמה בתקיפת פעוט בן ארבעה חודשים נחשף הערב בחדשות 13. מנהלת הפעוטון סימונה רז מפתח תקווה הורשעה כבר בשנת 2004 בהטחת ראשה של ילדה בת ארבע לתוך אסלה, אך היא לא קיבלה עונש מאסר וחזרה לעבוד בפעוטון.

לפני חמש שנים היא נעצרה שוב, אז כאמור, בחשד לתקיפה של פעוט בן ארבעה חודשים שאושפז במחלקת טיפול נמרץ במצב קשה. שנה לאחר מכן הוגש כתב אישום חמור, אלא שחלפו כמה שנים, הסיפור ירד מסדר היום הציבורי והפרקליטות הגיעה להסדר טיעון מקל במיוחד עם מנהלת הפעוטון - כמעט כל סעיפי האישום נמחקו ועל רז לא נגזר אפילו יום אחד מאחורי הסורגים.

את ההסדר הזה שמרו בפרקליטות בחשאיות, אך חבר הכנסת אופיר כץ יזם דיון על הטיפול הלקוי של מערכות אכיפת החוק בפגיעה בפעוטות. פנייה שלו להנהלת בתי המשפט הביאה לחשיפת ההסדר. מטעם פרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "במהלך ניהול ההכוחות בתיק התגלו קשיים ראייתיים משמעותיים שפגעו בסיכוי הסביר להרשעה, לכן הגיעה הפרקליטות להסדר טיען זה עם הנאשמת".