תחקיר "המקור" על "הסוד האפל בי-ם": האם המשטרה התרשלה בחקירה?

החוקרים טענו כי בדקו את החשד לגבי כל איש צוות שנחשד, אך ללא ממצאים. מתיקי החקירה נראה כי החוקרים לא ניסו ככל יכולתם להגיע לפענוח הפרשה. "הם לא האמינו למשפחות - הם חשבו שזה סיפורים"

זמן צפייה: 06:37

אחד הדברים המטרידים ביותר שהובאו בתחקיר תוכנית "המקור" בשבוע שעבר היה עדויות הילדים על כך שבעל סמכות במוסד החינוכי שבו למדו - גן, תלמוד תורה או בית ספר, הוציא אותם באמצע יום לימודים מהמוסד לפוגעים.

המשטרה טענה כי בדקה את החשד לגבי כל איש צוות שנחשד, אך ללא ממצאים. מתיקי החקירה נראה כי החוקרים לא ניסו ככל יכולתם להגיע לפענוח הפרשה. "אני פעם ראשונה רואה פתיח כזה של עדות", אמר ניצב בדימוס משה מזרחי, לשעבר ראש אגף החקירות במשטרה. "אולי השתנו דברים במשטרה ישראל?".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדוע נתניהו הודיע שיתפטר מתפקידיו כשר רק ב-1.1? • פרשנות

מנהלי קמפיין, יועצים ופרסומאים: המרוויחים הגדולים של הבחירות

"מזניחים אותנו": הקשישה מהעוטף שלא זכאית למיגון בגלל 200 מטר

ילד בטיפול אצל עובדת סוציאלית
ילד בטיפול אצל עובדת סוציאלית | צילום: חדשות 13

"אני לא חושבת שהחוקרים מאמינים למשפחות. הם חשבו שזה מין אילו שהם הזיות וסיפורים", הסבירה עו"ד רותם אלוני דוידוב, שמייצגת 23 משפחות שהתלוננו בפרשה. "כשאתה לא מאמין בסיפור - נורא קשה לחקור אותו".

סנ"צ גלעד בהט, ראש צוות החקירה בפרשה, אמר כי "אני לא יכול לענות לך על חקירה של עד מסוים מתוך הפרשה הזאת למה לא שאלנו אותו ככה או אחרת. אני לא יכול להגיע ולהיות במקום החוקר באותו היום ובאותה השעה. אני אפילו לא יודע מתי זה היה. עלו פה שמות - בדקנו את מה שיכולנו".

בשבועות הבאים ייחשפו בתוכנית יתר תיקי החקירה, שזכו לשם "סנהדריה 1" ו"סנהדריה 2", שנפתחו בעקבות החשד לבעילת, צילום וחטיפת ילדים.