אונס בת ה-7: האישה שבביתה בוצע לכאורה המעשה זומנה לעדות חדשה

המשטרה זימנה את בעלת הבית ביישוב בבנימין, שלטענתה נכחה במקום בכל תקופת עבודתו של מחמוד קטוסה בדירה. הילדה חזרה היום לראשונה ללימודים בליווי גורמי מקצוע: "המשפחה שבורה"

זמן צפייה: 01:03

המשטרה זימנה הבוקר (ראשון) לעדות חדשה את האישה שבביתה ביישוב בבנימין בוצע לכאורה אונס בת ה-7. לדבריה, היא שהתה בדירה כל אותו הזמן שבו נטען כי המעשים אירעו. בד בבד, חזרה היום הילדה לבית הספר לראשונה.

מפרקליטה של המשפחה, טל גבאי, נמסר: "המשפחה שבורה ומטילה את יהבה על שיקום הילדה. היום זו הפעם הראשונה שהילדה שבה לבית הספר וזאת בליווי גורמי המקצוע. לא ניתן להשלים עם תוצאה לפיה נאשם באונס הכי מזעזע שפקד את מדינת ישראל ייצא לחופשי רק בגלל מחדלי חקירה, ויסתובב בחברה כמו פצצה מתקתקת. בהקשר זה צריך להזכיר ששני חבריו שביצעו יחד איתו את האונס המחריד עדיין מסתובבים עדיין והמשטרה טרם שמה ידה עליהם. לצד זאת יש לומר בהגינות שגורמים רמי דרג בפרקליטות הצבאית עמם נפגשנו בסוף השבוע אמרו לנו בצורה מפורשת שהם עומדים מאחורי כתב האישום ומתכוונים לנהל את התיק עד תומו".

אתמול נחשף בתוכנית "המגזין" בחדשות 13 כי מעט לפני שהוגש כתב אישום נגד הנאשם מחמוד קטוסה, האם חיפשה תיעוד שלו במצלמות האבטחה של בית הספר. יש לציין שהתלונה הוגשה למשטרה ב-15 באפריל, בעוד האירוע התרחש באזור ה-5 באפריל. לדברי האם, בעדותה במשטרה הילדה סיפרה על "מתקן" או "שרת" שתקף אותה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רק בת שבע: פרטים חדשים על פרשת האונס שטלטלה את המדינה

אונס בת ה-7: נוסח השאלה בה יצא הנאשם דובר שקר - נחשף

עו"ד בת ה-7: "זה תיק סגור – הנאשם באונס זוהה באופן ודאי"

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

גם עדותו של האב במשטרה הגיעה לידי חדשות 13, ובה אמר: "אשתי צפתה במצלמות האבטחה של בית הספר במשרד של בית הספר, ואכן רואים את אותו מתקן עם אדם נוסף נכנסים מהשער האחורי אל תוך בית הספר, והבת שלי נראית יוצאת עם חברות מהשער של הרגיל, ולאחר מכן כבר לא הצליחה לראות אותה". כלומר, בית הספר בחר שלא לספר לגורמי הרווחה או החקירה על המקרה, למרות שידע על חשדות האם. בכך איבדו גורמי החקירה את האפשרות לבחון ממצאים פורנזיים בתקופה הקריטית שלאחר האונס לכאורה שבוצע בבת ה-7.

ביום שישי פורסם בחדשות 13, כי קטוסה נמצא דובר שקר בבדיקת הפוליגרף שעבר. תחילה נשאל שתי שאלות, אך הממצאים לא היו ברורים והמכשיר כויל. לאחר מכן, נשאל שלוש שאלות בסופן יצא דובר שקר.  נוסח השאלה המכריעה שבה נמצא כי שיקר היה: "האם ביצעת מעשה מיני כוחני בילדה בת שבע?".

בנוסף, נודע כי למשטרה יש מידע על ילדה נוספת מאותו יישוב שנפגעה לכאורה מקטוסה. זהותה ידועה וחוקרי המשטרה הגיעו אליה, אך טרם נגבתה ממנה עדות. במשטרה ובפרקליטות הצבאית סבורים שהדבר יכול לסייע להם להמשיך ולתמוך בכתב האישום.

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת
יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת | צילום: החדשות 13

ביום חמישי נחשפו עדויות ופרטים מתיק חקירת האונס, שמעלים שאלות לגבי אופן זיהוי הנאשם, ומי בדיוק זיהה אותו כחשוד באונס. טרם הזיהוי, אמרה אם הילדה בחקירתה: "היום הילדה הסכימה לחזור לבית הספר, אחרי שכנועים רבים. כאשר הייתי בבית הספר, פגשתי במורה שאמרה לי שלאב הבית יש אייפון ושכל הזמן הוא יושב עם הטלפון ושהמכנסיים שלו לא במקום ושהוא מתעסק איתם הרבה".

עוד עולה מהתיק כי הילדה סיפרה בחקירתה במשטרה כי אמה ביקשה ממנה לזהות את החשוד, והיא (האמא) זו שאמרה מי החשוד. בתגובה לשאלת חוקרת הנוער "האם אמא אמרה שזה החשוד?", השיבה הילדה: "כן, הצבעתי עליו כי זה היה הוא". כזכור, גורמים בכירים המעורים בתיק החקירה העלו שאלות על התנהלות המשטרה לגבי האופן שבו בוצע הזיהוי.