עיריית כפר קאסם: מגנים ומוקיעים את תקיפת השוטרים בעיר

לאחר שסרטון תקיפת כוחות הביטחון בעיר הופץ, העירייה גינתה בחריפות את המקרה. המפכ"ל: "לא נעבור לסדר היום". סגן שר הבט"פ: "אירוע חמור ביותר - לעצור את כל מי שהרים יד על שוטר"

זמן צפייה: 05:33

עיריית כפר קאסם גינתה הערב (שבת) בחריפות את אירוע האלימות כלפי השוטרים שהתרחש אמש. בהודעה מטעמה נמסר: "העירייה מגנה ומוקיעה את התקיפה על אנשי המשטרה. אנשי כפר קאסם היקרים, מה שקרה בהתקפה הבלתי מקובלת על אנשי הסיור במשטרה בזמן שעשו את עבודתם, הוא מעשה בלתי מתקבל על הדעת. עיריית כפר קאסם מגנה בתוקף ומוקיעה כל סוג של אלימות או תוקפנות כלפי המשטרה ואנשי הצוות שלה. המשטרה מייצגת את החוק, וכל תקיפה עליהם נדחית ובלתי מתקבלת ואינה מייצגת את המוסר שלנו ואת תורת הדת הסובלנית שלנו".

"עיריית כפר קאסם מעריכה את תפקידה של משטרת כפר קאסם בשמירה על יציבותה וביטחונה של העיר, הפועלת מסביב לשעון, שם מתקיים שיתוף פעולה למופת בין הנהלת העירייה לבין מפקדי משטרת כפר קאסם ברמות הגבוהות ביותר.עיריית כפר קאסם פוסלת כל ניסיון לערב את השמירה בעימות עם המשטרה. שרבוב השמירה באלימות שאירעה אינה מקובלת בהחלט, שכן הנהלת השמירה וכל מתנדביה מגנים את התקיפה על השוטרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כמעט שנתיים של מגפה: מספר המתים מקורונה בעולם עלה ל-5 מיליון

ליטל יעל מלניק היא הנערה שגופתה נמצאה בקריית מוצקין

טורקיה: גבר שיכור שדווח כנעדר הצטרף לחיפושים – ומצא את עצמו

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בעקבות האירוע כי "לא נעבור לסדר היום אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם. הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שהשתתף באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו. כבר עצרנו ארבעה חשודים ביניהם שני החשודים המרכזיים, שעל פי החשד תקפו את השוטרים ולא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין. אני מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם".

סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ' מסר כי "מדובר באירוע חמור ביותר. תקיפת שוטרים הוא אירוע שאסור לעבור עליו לסדר היום. יש לעצור את כל מי שהרים יד על שוטר במהלך ביצוע תפקידו ולמצות את הדין איתו בכל חומרת הדין. שוטרי משטרת ישראל אמונים על שמירת החוק והסדר ויש לגבות את עבודתם ופעילותם החשובה והקשה לטובת כלל אזרחי מדינת ישראל".

כאמור, המשטרה עצרה הלילה שני חשודים בהתפרעות ותקיפת שוטרים בכפר קאסם. זאת, לאחר שבמהלך מעצר חשוד, התפתח עימות במהלכו תקפו עשרות מעורבים את השוטרים. על פי חקירה ראשונית, מדובר במתנדבים היו במקום כדי להגן מפני פשיעה. שני שוטרים ומתנדב נפצעו וקיבלו טיפול רפואי במקום. המשטרה פתחה בחקירה וצפויים מעצרים נוספים.