הגונב מגנב פטור? דיווח למשטרה על שוד - ונעצר בעצמו • תיעוד

תושב ירושלים בן 55 התלונן כי בזמן נסיעה במונית נחטף תיקו האישי. בתום מרדף רגלי, המשטרה עצרה צעיר בן 23, אלא שאז התברר כי התיק מכיל טלפונים גנובים, ששייכים בכלל לתיירים שנפשו בארץ

זמן צפייה: 01:26

המשטרה עצרה תושב מזרח ירושלים, בן 23, בחשד ששדד תיק שהכיל טלפונים ניידים מגבר בן 55 שנסע עמו במונית. ואולם, במהלך החקירה, התברר כי "קורבן" השוד - גנב בעצמו את הטלפונים קודם לכן מזוג תיירים שהיו בחופשה בארץ. בסרטון ממצלמות הגוף של השוטרים ניתן לראות את המרדף אחר החשוד, מעצרו ותפיסת הרכוש הגנוב.

ראשיתו של המקרה בחודש יוני, כאשר הוזעקו השוטרים לטפל במקרה של אדם שנסע במונית באזור הכניסה לעיר ירושלים, שדד את תיקו של נוסע אחר והחל להימלט רגלית. אך התיק, שהיה מלא במכשירים ניידים יקרי ערך, היה מלכתחילה רכוש גנוב.

כתוצאה מהגילוי המפתיע, תושב העיר בן ה-55 אשר התלונן על הגניבה הפך בעצמו  לחשוד בשוד. במקביל, המשטרה הצליחה לאתר את הבעלים של אחד מהמכשירים הניידים, זוג תיירים ששהו בארץ לחופשה - ושמחו מאוד לקבל לידם חזרה את התמונות הרבות שצילמו במהלכה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מעריצה של אייל גולן טוענת: "ביקש ש'אפנק' את חבר שלו"

פעוטה נפלה מחלון בקומה השנייה - עובר אורח תפס אותה • תיעוד

תפס בצווארה בכוח: פוליטיקאי בריטי תקף פעילת גרינפיס • תיעוד

תיעוד מתוך מעצר חשוד בשוד באזור ירושלים
תיעוד מתוך מעצר חשוד בשוד באזור ירושלים | צילום: חדשות 13

לפני כשבוע, הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד החשוד הצעיר בבית משפט השלום בירושלים, והוא נמצא במעצר עד תום ההליכים נגדו. החקירה נגד החשוד בן ה-55 בעיצומה, תוך מאמצים לאתר את הבעלים החוקיים של הרכוש הנוסף שנמצא בתיק.

ביום רביעי שעבר נעצרו שלושה חשודים פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים בתום מרדף משטרתי שבמהלכו ניגחו ניידות וניסו להימלט מחסימה משטרתית, לאחר שככל הנראה גנבו צאן מדיר בטייבה. בסרטון, נראים השלושה נוסעים בצורה פרועה ועוברים באור אדום, כשלבסוף נעצרו על ידי שוטרי משמר הגבול.

עצירתם של שוהים בלתי חוקיים בחשד לגניבת 32 כבשים ועיזים מטייבה
עצירתם של שוהים בלתי חוקיים בחשד לגניבת 32 כבשים ועיזים מטייבה | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה עקבה אחרי חברי החוליה, תושבי הכפר סילת א-דאהר הסמוך לג'נין, כבר חודש ימים בחשד שהם גונבים צאן בצפון הארץ. אמש הם חדרו לשטח ישראל כשברשותם שני כלי רכב, והשוטרים הצליחו להתחקות אחר עקבותיהם כשנסעו על כביש 65 במהירות של 150 קמ"ש.

לאחר מעצרם אותרו ברכבם 30 כבשים ושתי עיזים שנגנבו על פי החשד באותו הלילה, כלי עבודה, גנרטור וציוד נוסף החשוד כגנוב. מעצרם של שלושת החשודים הוארך היום בבית משפט השלום בנצרת בשישה ימים.