אישום נגד שני צעירים ונער: "תקפו נהגים ערבים בירושלים"

שמעון נתן שטרית, יצחק סברו וקטין בן 17 מואשמים בחבלה ממניע גזעני ובניסיון תקיפת שוטר בהתפרעויות שאירעו בשושן פורים ברחוב שבטי ישראל שבבירה. "יידו חפצים על כלי רכב ממניע של גזענות"

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

תקיפת נהג ההסעות הערבי בירושלים: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני צעירים ונער שהשתתפו בהתפרעות בבירה שבמהלכה הותקפו נהגים ערבים. השלושה, שמעון נתן שטרית (19), יצחק סברו (18) וקטין בן 17 מואשמים בהשתתפות בהתפרעות, יידוי אבן או חפץ אחר לעבר רכבים, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, ניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, בשעות הערב בשושן פורים, ברחוב שבטי ישראל בירושלים, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים וביניהם הנאשמים על מנת להפר את הסדר הציבורי. המתפרעים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי-רכב של נהגים ממוצא ערבי, והכול ממניע של גזענות כלפי ערבים. נוסף על כך, פגעו השלושה בכלי-רכב משטרתיים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ההסכם" עם רעייתו, הקורונה ומצבו הפוליטי: נתניהו בריאיון

מודל החל"תורה: כך כשלה התוכנית לשילוב מאות אלפים בשוק העבודה

שכלו את 2 בניהם והקימו מכינה לזכרם: "סיבה לקום בבוקר"

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

מקרה אחד, למשל, שמובא בכתב האישום, מתאר כיצד פעל אחד מהמתפרעים נגד נהג ערבי שנקלע לאזור. "אחד המתפרעים שזהותו אינה ידועה, ניגש אל הנהג ושאל אותו מה השעה כדי לוודא שמוצאו ערבי". כשאכן וידא את זהות הנהג, צעק לעבר שאר המתפרעים: "ערבי, ערבי, הנה עוד אחד, למה אתה פה?". לא זו בלבד, אלא שבשלב זה הוא בעט באחת המראות של הרכב - ושבר אותה.

שאר המתפרעים, כך על פי כתב האישום, זרקו אבנים לעבר הרכב, חבטו בו, זאת "במטרה לפגוע בנוסע בשל היותו ערבי". אחד הנאשמים רדף אחרי הרכב, ואילו נאשם אחר ניסה לפתוח את דלת הנהג - שמצידו ניסה להימלט מהמקום.

בכתב האישום מובא מקרה דומה שאירע באותו הערב, אז אחד המתפרעים - שגם זהותו לא ידועה, ניגש אל נהג שנקלע לזירה ושאל אותו מה השעה, "על מנת לוודא כי מוצאו ערבי". אז, צעק לעבר הנוכחים "ערבי במזדה", ובשלב זה החלו כולם ליידות לעברו אבנים וחפצים שונים. אחד הנאשמים בעט ברכב והטיח בו חפץ שביר, הנאשם השני זרק לעברו אבן והשלישי, "ניסה לפתוח את דלתות הרכב פעמיים, בעת שזה היה בנסיעה, ירק על הרכב והשליך לעברו סיגריה, והכל במטרה לפגוע בנוסע בשל היותו ערבי".

אזיקים
אזיקים | צילום: דוברות המשטרה