עקב ערעור חדשות 13: הותר לפרסום שם החשודה בהתעללות בגן בי-ם

כוכבית היצקלמז, שהפעילה פעוטון בביתה בשכונת גילה, היא החשודה בעשרה מקרים של פגיעה בקטינים. לפי החשד, הסבה לאחד מהם פגיעה מוחית ארוכת טווח - לאחר שטלטלה אותו

זמן צפייה: 01:09

בעקבות ערעור חדשות 13, הותר היום (רביעי) לפרסום כי כוכבית היצקלמז, היא המטפלת מירושלים החשודה בעשרה מקרים של פגיעה בקטינים. לפי החשד, באחד המקרים אף הסבה לתינוק פגיעה מוחית ארוכת טווח - לאחר שטלטלה אותו.

עמית בר טוב, עורך דינה של היצקלמז, אמר: "מרשתי מכחישה את כל החשדות ללא יוצא מן הכלל. מדובר באירועים ממוחזרים משנת 2013, שנתיים לאחר מכן נסגרו התיקים והשנה שוב נפתחה תלונה. מרשתי לא נעצרה, במקום ללכת לחקור את התיק כמו שצריך המשטרה מנסה להגיע לאמצעים כאלה ואחרים כאשר ברור שאין לה כלום בתוך התיק".

"החשד לטלטול הגיע מבית החולים, שלא היה עד לאירוע ולא יכול היה לקבוע שהיה טלטול. מדובר לדעתי בטענה שלא תחזיק מים בבית המשפט. מרשתי משתפת פעולה באופן מלא, והיא מוכנה לבצע פוליגרף, וכבר עברה פוליגרף בהצלחה באירועים הקודמים".

לכתבות נוספות בנושא >>

תלונה נוספת הוגשה נגד המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות בפעוטות

מעצרה של המטפלת מי-ם שחשודה בטלטול תינוק הוארך עד יום ראשון

עקב חשיפת חדשות 13: יוקם צוות מיוחד לחקירת ההתעללות בגן בי-ם

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190724-1343' autoplay='0' credit='' desc='עימות בין אם שבת עברה ע"פ החשד התעללות לבין כוכבית היצקלמז' kid='1_4lkjonda' duration='23'']

כוכבית היצקלמז
כוכבית היצקלמז | צילום: חדשות 13

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190724-1209' autoplay='0' credit='' desc='עמית בר טוב, עורך דינה של היצקלמז' kid='1_az2crhjh' duration='96'']

אמש כזכור, הוגשה תלונה נוספת נגד היצקלמז על ידי זוג הורים, שהתלונן על כך שפגעה בבנם. הפעוט הועבר לבית החולים לסדרת בדיקות. מוקדם יותר, הוארך מעצרה של המטפלת עד ליום ראשון, כך הוחלט בדיון בעניינה בבית משפט השלום בירושלים. היצקלמז, מפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר. היא נעצרה ביום שני ובמהלך חקירה שנפתחה נגדה אספה המשטרה ראיות חדשות, במקביל לתלונות נוספות שהתקבלו.

עו"ד אלעד שאול, שמייצג את ההורים של הפעוטות שהגישו תלונה נגד המטפלת, מסר: "בשם הורי הפעוטות, כולי תקווה שמעצר החשודה, הגם באיחור ניכר, מעיד על מגמת הפנמה מצד הרשויות שתופעת ההתעללות בפעוטות הפכה למכת מדינה. אנו קוראים למחוקק להחמיר לאלתר בעונשם של המתעללים בחסרי ישע - פעוטות, בעלי חיים, קשישים ובעלי מוגבלויות. ניצול העובדה שחסרי הישע אינם יכולים לזעוק לעזרה, מחייבת ענישה יוצאת דופן בחומרתה - למען יראו וייראו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190724-1241' autoplay='0' credit='' desc='עימות בין אם שבתה עברה ע"פ החשד התעללות לבין כוכבית היצקלמז' kid='1_sdl1a2ru' duration='36'']

עו''ד עמית בר טוב
עו''ד עמית בר טוב

בתוך כך, היום בשעה 17:00 תתקיים מחאה בשל ריבוי מקרי ההתעללות, במסגרתה ייצא מראש העין מסע הלוויה מבוים ש"ילווה" את התינוק הבא שעלול להירצח בידי גננת מתעללת. אסנת ואתורי, יו"ר הורות בזכות וממארגנות המחאה אמרה כי "על בסיס יומיומי ממשיכים להיחשף עוד ועוד מקרי התעללות בפעוטות. המדינה ממשיכה להתעלם מביטחון הילדים - והרצח הבא הוא רק שאלה של זמן". כמו כן, לאור הירתמות נרחבת של קבוצות הורים למאבק, הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף בשם "קול הילדים" - מטה ההורים הארצי למען הגיל הרך.

לפני כשבועיים נחשף לראשונה בחדשות 13 כי גננת בשנות הארבעים לחייה שמפעילה בביתה פעוטון ללא היתר, טלטלה תינוק כבן שנה וגרמה לאשפוזו - כשהוא סובל מפגיעה מוחית. הגננת נחקרה במשטרה פעמיים בעבר - אך התיקים נגדה נסגרו מחוסר ראיות. תחילה, טענה בחקירתה כי ההורים עצמם הם שהתעללו בילדים, וההורים למרבה הפלא - זומנו לחקירה באזהרה, עד שהמשטרה שללה את האפשרות.

''מודעת אבל'' לקראת הפגנת מחאה על התעללות בגנים
''מודעת אבל'' לקראת הפגנת מחאה על התעללות בגנים

במקביל לחקירה ומבלי שידעה כי הגננת נעצרה, פרסמה שירן גיל, אם לילדה שלמדה בפעוטון לפני כארבע שנים, פוסט ובו תמונות שבהן לטענתה נראות חבלות שהגננת גרמה לבתה - והסתיימו ברגל שבורה של הבת, שהייתה אז תינוקת בת תשעה חודשים בלבד. "רואים סימני ציפורניים של מבוגר, שריטות, נשיכות והיה לה גם שבר ברגל. אני לרגע לא חשבתי שזו הייתה התעללות, ניסיתי לחשוב על מיליון דברים אחרים, לנתק את זה ממני, אבל הייתה שם התעללות", סיפרה.

עם פרסום הפוסט, החלו לזרום אל גיל פניות של הורים נוספים שחושדים כי ילדיהם עברו התעללות בפעוטון. כנרת מנצורה, שטוענת שבנה עבר התעללות על ידי הגננת, אמרה: "זה לגמרי הפרצוף שטלטל את הבן שלי לפני שש שנים. היא אמרה שמד"א אמרו לה להפוך אותו בגלל שהוא מפרקס ולבדוק שהוא ערני, אז היא 'אולי ניערה אותו יותר מדי'".