התובע נגד אפשטיין: "החזיק דרכון מזויף וכסף מזומן בכספת"

עורך הדין טען כי הפריטים שנמצאו ברשותו של עבריין המין המורשע מעידים על כוונתו לברוח מהמדינה. עוד חשף כי לפחות מתלוננת אחת נוספת טוענת כי עברה התעללות מידו - בעת שריצה מאסר

מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין
מפגינה נגד ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

עורך הדין מטעם התביעה נגד המיליארדר ועבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין, חשף אתמול (שלישי) כי בכספת בביתו נמצאו דרכון מזויף וכסף מזומן רב - המעידים על כוונתו לברוח מהמדינה. בנוסף, הודיעה התביעה כי ישנה לפחות מתלוננת אחת נוספת שהעידה כי עברה התעללות בידי העבריין המורשע בשעה שריצה את העונש שנגזר עליו, 13 חודשי מאסר, במסגרת הסדר טיעון שנוי במחלוקת.

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים עורך הדין מטעם התביעה, בראד אדוארדס, עם אחת המתלוננות נגד המיליארדר, חשף הפרקליט כי אפשטיין לא באמת שהה בכלא במהלך חודשי המאסר שנגזרו עליו, אלא בילה את יומו במשרד, לשם הגיעו מבקרות רבות, וחזר לישון בבית הסוהר. "המפגשים שקיים לא היו לצורך עניין עסקי כלשהו, אלא עבור מגע מיני לא תקין", אמר אדוארדס, והוסיף כי הנשים שהגישו תלונה נגדו לאחרונה סיפרו כי היו אז מתחת לגיל 21 או אפילו קטינות.

כתבות נוספות בנושא:

ברק תועד נכנס לאחוזת אפשטיין: "באותו היום הגיעו גם נשים"

היום שהיה 15.07.19 התכנית המלאה – יחסי ברק-אפשטיין

החברה שבה השקיעו ברק ואפשטיין קיבלה בעבר כמיליון שקל מהמדינה

"ברוב שעות היום אפשטיין היה נמצא במשרדו. כל מה שאני יכול לומר, הוא שהיה יותר מאדם אחד שביקר אותו באותו הזמן", אמר, אך סירב לספק פרטים נוספים בנושא. "הצעירות האמינו שהן נוסעות למשרדו למטרה שאינה מינית. אבל הוא ביצע עליהן מניפולציה כדי להפוך את המצב למיני", אמר. "אף אחת מהן לא הייתה זונה, אלו היו נשים שבאותם ימים רצו משהו, הוא משך אותן בתואנת שווא וסובב את הסיטואציה, ועכשיו עורכי הדין שלו סימנו אותן כזונות".

בנוסף לעבירות הפדופילה וההתעללות המינית שעלו מחדש נגדו, נמצאו בכספת השייכת לאפשטיין דרכון סעודי מזויף שהונפק באוסטריה, 70 אלף דולרים במזומן, 48 יהלומים קטנים וטבעות משובצות. בתגובה לראיות מעוררות התמיהה, עורכי דינו של ג'פרי אפשטיין אמרו כי הדרכון, שהיה בעל כתובת סעודית - נועד להגנה אישית בלבד.

במסמכים שהוגשו לבית המשפט, כתבה ההגנה כי איש העסקים היהודי הנפיק את הדרכון בשנות ה-80, כאשר חטיפת מטוסים במזרח התיכון הייתה נפוצה. "הדרכון נועד להגנה אישית במקרה של נסיעה לאזורים מסוכנים, רק כדי שיוצגו בפני חוטפים פוטנציאליים או טרוריסטים, אם יתקיימו אירועים אלימים".

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

מנגד, ציינה התביעה כי מציאת הדרכון מהווה הוכחה לכך שאפשטיין הוא יכול לברוח מהמדינה, והוא צריך להישאר מאחורי סורג ובריח עד משפט המין שלו. לדבריה, "כמות המזומנים המוכנים והיהלומים עולים בקנה אחד עם יכולותו לעזוב את תחום השיפוט בהתרעה של רגע".

שמו של המיליארדר היהודי-אמריקני עלה לאחרונה פעמים רבות לכותרות בישראל בעקבות הקשרים העסקיים שקיים עם יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק. כזכור, אתמול פרסם עיתון ה"דיילי מייל" תמונות נוספות הקושרות, לכאורה, את יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק לעבריין המין אפשטיין. בתיעוד ניתן לראות את ראש הממשלה לשעבר מגיע לביקור באחוזתו של איש העסקים בשנת 2016 - כשפניו מכוסות. כמו כן, פורסמו תמונות של נשים צעירות ששהו בביתו של המיליארדר באותו היום. עם זאת, יש לציין כי לא נטען שברק היה במקום באותו הזמן.

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

ברק הגיב לפרסום העיתון הבריטי היום בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "מודה, כשקר אני נוהג לכסות את הפרצוף. לא רק בניו יורק. בכל מקום בעולם. עד היום לא חשבתי שזו ידיעה עיתונאית. בקרוב חשיפה של קולקציית הצעיפים". לדבריו צירף ברק תמונה מטיול, שבה הוא עטוף בכובע ומעיל.

 

כמו כן, מיד לאחר הפרסום אמש, כתב ברק כי יתבע את ה"דיילי מייל": "אני דוחה בשאט נפש את הרמיזות המתועבות של העיתון. אכן הייתי בביתו, מעולם לא לקחתי חלק בשום מסיבה או מפגש מהסוג הנרמז". לדבריו, "אני מציע לאנשי "דיילי מייל", ולכל מי ששיתף איתם פעולה, להכין את כרטיס האשראי. תביעת הדיבה בדרך".