השופט שהשתתף בצער משפחת מחבל - התנצל: ״לא היתה כוונה לפגוע"

שופט העליון ניל הנדל שחתם עתירה של משפחת מפגע פלסטיני בהודעת תנחומים ועורר סערה, הבהיר כי לא התכוון לכך, ועשה זאת בלי לשים לב: "מביע את צערי בפני המשפחות השכולות אשר נפגעו מכך"

זמן צפייה: 00:35

לאחר הסערה - השופט מתנצל: שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, פרסם בצהריים (שישי) הודעת התנצלות, בעקבות הסערה שעורר כשחתם במילות תנחומים על עתירת משפחתו של מחבל פלסטיני. מדוברות מערכת בתי המשפט נמסר כי "כמובן שלא הייתה כל כוונה לפגוע באיש. השופט הנדל מבקש להביע את צערו הרב בפני המשפחות השכולות אשר נפגעו מכך".

הסערה החלה אתמול כאשר התפרסם כי הנדל חתם על פסק דין שעסק במותו של האסיר סאמי אבו דיאק, שהורשע ברצח יהודי, וכתב בהחלטה כי הוא "משתתף בצער המשפחה". אבו דיאק הורשע ברצח לפני 18 שנים, ועתר לבג"ץ בבקשה לשחרור מוקדם לאחר שחלה בסרטן. בג"ץ לא הספיק לדון בעתירה, שכן האסיר מת ממחלתו לפני יומיים, טרם הדיון.

בעקבות זאת, הוציא הנדל החלטה לפיה העתירה נמחקת - וכאמור, עורר סערה ברשתות החברתיות לאחר שחתם את פסק הדין בהבעת תנחומים. הבעת התנחומים עוררה סערה ציבורית - שבעקבותיה הוצאה החלטה חדשה, ללא המשפט השנוי במחלוקת. זאת, בטענה כי ההחלטה הייתה צריכה להינתן בהרכב של שלושה שופטים - ולא שופט אחד בלבד.

בהודעת ההבהרה היום נכתב עוד כי "הוגשה לפני השופט הנדל בקשה לביטול עתירה שהוגשה והדיון לגביה, עקב פטירתו של העותר בעת ריצוי עונשו בבית הסוהר. בפעמים הבודדות שמקרים כאלו מתרחשים, נוהג השופט הנדל להוסיף השתתפות בצער המשפחה. עקב פטירת העותר העתירה הפכה ללא רלוונטית ולכן לא התקיים דיון ולא היה צורך להיכנס לפרטי העתירה והעותר. "פסק הדין הראשון בוטל וניתן פסק דין נוסף שמדבר בעד עצמו".