4 שנות מאסר לראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר עונש מאסר על שמעוני, שהורשע בקבלת שוחד, הלבנת הון ובעבירות של מרמה והפרת אמונים. זאת כ-6 שנים לאחר חשיפת הפרשה בחדשות 13. בנוסף, ישלם קנס בסך 400 אלף שקלים

זמן צפייה: 02:24

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (ראשון) 4 שנות מאסר על ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, שהורשע בעבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון, הפרת אמונים ועבירות מס. זאת, בעקבות הפרשה שבה היה מעורב ונחשפה בחדשות 13. בנוסף, ישלם שמעוני קנס בסך 400 אלף שקלים.

במהלך הדיון אמר השופט שגיא: "שמעוני הורשע בקבלת שוחד של 150 אלף שקלים ובמרמה והפרת אמונים והלבנת הון. מתחם העונש ההולם אותם ראיתי כאירוע אחד - עסקינן באדון העבירה במי שרקם בצוותא עם אחרים תוכנית מושחתת שנועדו לגייס עבורו כספים. תכנית מושחתת ומתוכחמת שנועדה להרחיקו מגיוס הכספים".

שמעוני הגיב לגזר הדין: "אני מרכין ראש בפני בית המשפט. את מה שיש לי לומר נאמר בבית המשפט העליון. לא ציפיתי לעונש כזה, אבל לא תמצאו אצלי שום גינוי לבית המשפט, גם בימים קשים כאלה". סנגורו של שמעוני, עו"ד שרון נהרי: "אנחנו לומדים את הכרעת הדין ואת גזר הדין ונערער לעליון. יש לנו טענות כבדות משקל בפן הראייתי ואנחנו מאמינים שבית המשפט העליון חזכה אותו ולחלופין יקל בעונשו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש גנז התיק נגד חוקרי שב"כ שנחשדו בפגיעה ברוצח רנה שנרב

בעקבות פתיחת תלמודי תורה: עימותים ומעצרים בירושלים ובאשדוד

עם מספר בדיקות נמוך במיוחד: 2,394 מאומתים – 8% חיוביים

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, בבית המשפט
ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, בבית המשפט

עו"ד הילה גבאי ועו"ד קרן צבירן מפרקליטות מיסוי וכלכלה, שניהלו את התיק בבית המשפט המחוזי בתל אביב, מסרו לאחר גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע באופן חד וברור שעבירות שחיתות שלטונית הן רעה חולה שיש לעקור מן השורש. גזר הדין המשמעותי שהוטל על שמעוני של ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 400 אלף שקלים מהווה מסר נחרץ לאישי ציבור שלא לנצל את מעמדם הבכיר ואת הסמכויות שניתנו להם לצורך קבלת טובות הנאה אישיות, והוא פרק חשוב במלחמה בשחיתות הציבורית".

במסגרת פרשת שמעוני, שכאמור נחשפה בחדשות 13 לפני כ-6 שנים, הוא הורשע בשנה שעברה בקבלת שוחד בסכום של 150 אלף שקלים, שבאמצעותו שילם "דמי שתיקה" לעובדת שטענה שהטריד אותה מינית. הוא לא הואשם בהטרדה מינית, אך כן הורשע בנוסף בהלבנת הון בסכום דומה ובעבירות של מרמה והפרת אמונים.

שמעוני זוכה מחמת הספק מאישום הטיית הסיקור בכלי תקשורת בעיר, אך השופטת קבעה כי במקרים אחרים עבירה של הטיית סיקור יכולה להיחשב לטובת הנאה. "יש לבחון אם כלי התקשורת מוחזק בידי גורם שיש לו אינטרסים חיצוניים - כלכליים בכלל ומול נבחר הציבור בפרט", אמרה.

ראש עיריית אשקלון לשעבר נעצר בינואר 2016 בעקבות חשיפת חדשות 13 על כך ששילם לכאורה "דמי שתיקה" בסך חצי מיליון שקלים לעובדת שטענה שהטריד אותה מינית. יחד עם שמעוני נעצרו עוד ארבעה בני אדם - בהם גם אחיו עופר. לבקשת המשטרה, שמעוני הושעה מראשות עיריית אשקלון.

התיק על הטרדה מינית אומנם נסגר, אך מחומר הראיות שנאסף עלה כי שמעוני שילם לנשים שטענו כי פגע בהן מינית יותר ממיליון שקלים. הסכום שולם בתקופה של כשנה בזמן ששמעוני כבר כיהן כראש עירייה באשקלון.

איתמר שמעוני
איתמר שמעוני | צילום: חדשות 13

לפי כתב האישום, שמעוני מימן את התשלום לנשים אלו מכספי שוחד שלקח באמצעות מקורביו דרך מערכת מסועפת של העברת כספים מקבלנים ובעלי אינטרסים בעיר. בחודש פברואר 2017 הוגש נגדו כתב אישום.

יחד איתו נעצרו גם משפה פונטה, שנחשב למקורב לשמעוני וחשוד שפעל למענו לגיוס כספי שוחד בקרב יזמים וקבלנים, יואלי דוידי, איש עסקים החשוד שנתן לו שוחד באמצעות העסקת אחיו ודניאל עמנואל, מנהל אגף השירות בעירייה.

איתמר שמעוני
איתמר שמעוני | צילום: חדשות 13

לפי כתב האישום, בידיעת שמעוני גייסו המקורבים כספים מיזמים וקבלנים שונים הפעילים בעיר אשקלון, ולעיתים אף השתמשו בהסכמי הלוואה פיקטיביים לצורך הסוואת פעולות אלו. בין היתר הועברו לראש העיר כספי שוחד בסך של 366 אלף שקלים באמצעות עסק לתיווך נכסים שהוקם על ידי אחיו.

בנוסף לכספים אלו, הועברו לשמעוני כספי שוחד מאנשי עסקים אחרים הפועלים בעיר אשקלון בשווי של כ-170 אלף שקלים נוספים וכן סך של כ-500 אלף שקלים ממקורות לא ידועים. בתמורה להעברות כספים אלה, הוא פעל לקידום האינטרסים של נותני השוחד באשקלון.