"רצו לבצע פיגוע בשם דאע"ש": כתב אישום נגד שני תושבי טמרה

לפי האישומים, צפו אמין יאסין ועלי ערמוש בסרטוני הדרכה של ארגון הטרור, שבהם הוסבר, בין היתר, כיצד להכין חומרי נפץ ולירות בקלצ'ניקוב. "רצו לפוצץ מכונית תופת במרכז עיר יהודית בישראל"

זמן צפייה: 00:19

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שני תושבי העיר טמרה שבצפון הארץ, עלי ערמוש (27) ואמין יאסין (22), בגין רצון לבצע פיגוע בשם דאע"ש.

על פי כתב האישום, השניים שוחחו על רצונם לפוצץ מכונית תופת במרכז עיר יהודית בישראל. עוד עולה כי השניים קשרו קשר לרצוח את בן דודתו של אמין, ששירת בעבר כחייל בצבא ארצות הברית והשתתף בהרג מוסלמים במסגרת שירותו הצבאי באפגניסטן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הוארך בחמישה ימים מעצר ההורים מלוד החשודים בהתעללות בבתם

סרבן הגט שקבורת אמו עוכבה: "הרבנות מושחתת – הגט מחכה בארה"ב"

בכחול לבן מתנערים מהרשימה המשותפת: "לא נשב איתה בממשלה"

אמין יאסין ועלי ערמוש, מואשמים בתמיכה בארגון דאע''ש
אמין יאסין ועלי ערמוש, מואשמים בתמיכה בארגון דאע''ש | צילום: חדשות 13

עוד השניים מואשמים כי במסגרת תמיכתם האידיאולוגית בארגון צפו בתכנים רבים, הכוללים הסברים והדרכות בנושאי טרור כמו הכנת מטענים, הכנת נשק מסוגים שונים, פיצוץ רכבים, הכנת רעלים ועוד. יאסין מואשם כי צפה בסרטוני הדרכה להתקנת חומרי נפץ בטלפון, שימוש בקלצ'ניקוב, הדרכה בנושא חטיפה וכן הדרכה הנוגעת להתמודדות נחקר בחקירות.

ערמוש צפה על פי האישום בתכנים בערוצי טלגרם רבים המזוהים עם הארגון, בין היתר בערוץ "הזאבים הבודדים", בו מתפרסמים חומרי הדרכה רבים מטעם הארגון לביצוע פעולות טרור. במסגרת פעילותו, צפה בסרטוני הדרכה לביצוע התקפות, הסתתרות, פיצוץ רכבים, צליפה ושימוש ברעלים. עוד נמצאו ברשותו מסמכים העוסקים בין היתר בפעולות התנקשות, ביצוע חטיפות וייצור סכינים.

עוד ערמוש מואשם בכך שיצר קשר עם חבר ארגון דאע"ש בסוריה, שכונה "ריאח", עמו התכתב בטלגרם. על פי האישום השניים שוחחו על האידיאולוגיה של הארגון, ובהמשך הציע "ריאח" לערמוש להצטרף ללוחמה במסגרת הארגון בסוריה, בסיועו ובהכוונתו. לאחר שהסכים לכך, עולה מכתב האישום, שוחחו על אפשרות הגעתו של ערמוש לסוריה, בסייועו של "ריאח".