אישום נגד המחבל שרצח את אסתר הורגן: "חבט בה עד שקולה נדם"

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום בגין רצח נגד מוחמד קבהא, שרצח את תושבת טל מנשה ביער ריחן הסמוך ליישוב, לפני כחודש וחצי. "רדף אחריה, מנע ממנה להתנגד או לברוח - והיכה אותה באבן"

זמן צפייה: 00:34

התובע הצבאי הגיש היום (חמישי) כתב אישום נגד מחמד מרוח סלימאן קבהא בגין רצח מכוון של אסתר הורגן בדצמבר אשתקד ביער ריחן שבצפון השומרון. "חבט באמצעות אבן בראשה עד שראה כי תנועותיה פסקו וקולה נדם", נכתב.

על פי כתב האישום, קבהא הבחין בהורגן לאחר שהגיח מבין העצים, ומשזיהה כי היא יהודייה, החליט לבצע פיגוע על רקע לאומני. בהמשך, הוא רדף אחריה לאורך 15 מטרים עד שתפס אותה והשליך בצד השביל בו רצה, וכתוצאה מכך היא נחבלה בראשה והחלה לדמם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מבצע החיסונים מתרחב: מהיום – בני 16 ומעלה יכולים להתחסן

הרשימות ייסגרו היום: בל"ד, תע"ל וחד"ש ירוצו יחד – ללא רע"ם

הטרגדיה בגבעת זאב: נקבע מותו של הפעוט שטבע בחצר ביתו

אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון
אסתר הורגן, נרצחה ביער ריחן בצפון השומרון | צילום: באדיבות המשפחה

בעודה בהכרה, הורגן החלה לזעוק לעזרה תוך שהיא מתנגדת למעשיו של החשוד באמצעות רגליה וידיה. בעקבות כך, קבהא התיישב מעליה ושם את ברכיו על ידיה בכדי למנוע ממנה להתנגד, לאחר מכן הוא הרים אבן גדולה וחבט פעמיים בראשה של הורגן, מה שהגביר את הדימום מראשה. לאחר מכן, הוא הניף אבן גדולה עוד יותר וחבט באמצעותה שוב פעם בראשה וגם לה לחבלות קשות, לרבות שברים בידיה ובצלעותיה.

משהבין החשוד כי גרם למותה של הורגן, הוא החל במנוסה מזירת הרצח, אך חזר על עקבותיו כדי לקחת את מכשיר הטלפון של הורגן. לארח שעזב את המקום, הוא כיבה את הטלפון שלה והשליך אותו בין העצים ביער, תוך שהחליף את בגדיו שהיו מגואלים בדמה של הנרצחת. מאוחר יותר באותו יום, החשוד הגיע לביתו, שם התקלח והחליף בגדים.

מחמד מרוח כבהא, שרצח את אסתר הורגן
מחמד מרוח כבהא, שרצח את אסתר הורגן | צילום: דוברות שב''כ

זאת ועוד, הנאשם יצא לכיוון דיר אל גצון, שם פגש בשני בני דודיו וסיפר להם כי רצח אישה יהודייה. בתגובה, השניים אמרו לו כי יסייעו לו בכל מה שצריך. במשך מספר ימים החשוד הסתובב בכפרים ערביים ובהרים, עד שערב אחד היע אחיו של חברו וסיפר כי בני משפחתו מחשפים אחריו. בשל כך, הוא עזב את מקום המסתור שלו ושב אל ביתו בטורה אלערביה ולן שם. למחרת, ב-24 בדצמבר 2020, קבהא נעצר בביתו על ידיד כוחות הביטחון.