שב"כ עצר יהודים בחשד לדקירת הצעיר הערבי בירושלים בשבוע שעבר

הארגון מגדיר את האירוע בשוק מחנה יהודה כפיגוע לאומני • מסתמן: מבצעי הלינץ' בבת ים יואשמו בעבירות אלימות חמורות - ולא בניסיון רצח • שני תושבי העיר מואשמים באיומים כלפי דנה ויס

זריקת אבנים, בת ים, התפרעויות

שב"כ עצר הבוקר (שישי) כמה יהודים בחשד למעורבות בפיגוע הלאומני שאירע בשבוע שעבר בירושלים, אז צעיר ערבי נדקר על ידי קבוצת יהודים ונפצע קשה. בשלב זה, החשודים עדיין מצויים בחקירה ושמם אסור בפרסום.

במקביל, כתבי אישום הוגשו הבוקר נגד שני תושבי בת ים, זאת לאחר שאיימו על העיתונאית דנה וייס. השניים, צעיר כבן 20 וגבר כבן 40, מואשמים כי שלחו לנייד של וייס איומים, בהם נאמר כי יפגעו בה ובבני משפחתה, וזאת, על פי החשד, על רקע עבודתה בחדשות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הפסקת האש: הוסרו הנחיות ההתגוננות לעורף

לאחר 11 ימי לחימה: הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקף

"הזעתי, נלחצתי – ושמעתי צלצולים": נפגעי החרדה של שומר החומות

מוקדם יותר היום הוגש כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד ארבעה צעירים בגילי 28-19, שהשתתפו בהפגנות האלימות בבת ים. הארבעה מואשמים בין היתר גם בהתפרעות, איומים מתוך מניע גזעני, החזקת סכין או אגרופן וניסיון להיזק בזדון.

כזכור, ביום רביעי שעבר התקיימה בבת ים הפגנה שהפכה די מהר לאירוע אלים. על פי כתב האישום, הצעירים נכחו בסמיכות לבית של אדם ערבי בעודם נושאים עימם שרשרת מתכת עבה, סכין, פטיש וגז פלפל.

לאחר שקראו לפגוע בערבים עם אמירות כמו "מחבלים", "חכו שהמשטרה תעזוב ואז נפגע בכם", "אתם משתלטים על השטח שלנו", "מוות לערבים", החלו - כך לפי כתב האישום, להשליך אבנים אל חלונות הדירה. חלקן אף חדרו פנימה וגרמו לנזק.