בעקבות תחקיר חדשות 13: משרד הבריאות פשט על חנות הרופא המתחזה

בעקבות חשיפת חדשות 13 כי עקיבא זן-בר, שמציג את עצמו כרופא שמתמחה ברפואה אלטרנטיבית - כלל אינו רופא, פשט המשרד על מפעל יצור התרופות הלא חוקי שלו ומצא מאות מוצרים ששווקו ללא אישור

זמן צפייה: 03:35

אחרי הפרסום בחדשות 13: משרד הבריאות ורשות המסים פשטו על חנותו של עקיבא זן-בר, שמציג את עצמו כרופא שמתמחה ברפואה אלטרנטיבית. לפי חודש חשפנו כאן בחדשות 13 עדויות של נשים, שלדבריהן הגיעו לטיפול אצל זן-בר והותקפו מינית. אחת הנשים, י' ממרכז הארץ, אף הגישה נגדו תלונה במשטרה - שבעקבותיה הוגש כנגדו כתב אישום. בתחקיר אף נחשף גם כי זן-בר כלל אינו רופא כפי שהוא מציג את עצמו.

בעקבות שידור התחקיר, החליטו במשרד הבריאות וברשות המיסים לפעול נגד הרופא המתחזה. עובדת ממשרד הבריאות התחזתה ללקוחה שמבקשת לקבל טיפול והגיעה מצוידת במצלמה נסתרת, ולאחר שנאספו מספיק ממצאים הוחלט לפשוט על המקום שבו הוא מכין את התרופות שהוא מוכר ללקוחותיו במושב יגל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

משרד הבריאות הורה לקופות החולים לרכוש עוד חיסונים נגד שפעת

בהלת השפעת: עשרות אלפים הסתערו על המרפאות והתחסנו

הרופאים הישראלים שיצאו למסע להצלת ילדים חולי לב באתיופיה

רוקחת של משרד הבריאות והמתחזה לרופא עקיבא זן-בר בביקורת של המשרד
רוקחת של משרד הבריאות והמתחזה לרופא עקיבא זן-בר בביקורת של המשרד

את הפשיטה ניהל ד"ר רוני ברקוביץ', מנהל האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות. "אנחנו מכירים את האדם, יש לנו איתו ניסיון עבר לא טוב", הוא תדרך את הצוות רגע לפני הפשיטה. "לבדוק את המוצרים, הכל בצורה יעילה ויוצאים החוצה".

במקום נמצאו מאות מוצרים המשווקים כתוספי תזונה או כתרופה לטיפול במחלות. התרופות שנמצאו יישלחו לבדיקה במעבדות משרד הבריאות ובינתיים מפעל ייצור התרופות הלא חוקי של המתחזה לרופא נסגר. "היו פה מלא תוספי תזונה שלא מאושרים לא לשימוש ולא לשיווק, המקום עצמו לא מאושר כיצרן", סיפר ד"ר ברקוביץ'. "הרבה מהמוצרים גם נתנו התוויות רפואיות לא חוקיות".

"אלו מוצרים שמיוצרים ללא אישור וללא פיקוח של משרד הבריאות" הוסיף עו"ד אייל חקו, מהוועדה לבדיקת הטעיית הציבור בפרסום. "השימוש במוצרים האלו עלול להיות בעייתי ואפילו מסוכן".