שנתיים וחצי מאסר לרופא שהורשע בתקיפות מיניות בקטינים ברשת

בית המשפט גזר 30 חודשי מאסר על עידן ברק, רופא משפחה בן 39 מגני תקווה, שהואשם בשורת עבירות מין שביצע בקטינים באמצעות האינטרנט - בין היתר מעשה סדום בקטין, מעשה מגונה והטרדה מינית

ד’’ר עידן ברק בהארכת מעצרו
ד’’ר עידן ברק בהארכת מעצרו | צילום: חדשות 13

בית המשפט גזר היום (ראשון) 30 חודשי מאסר על עידן ברק, רופא משפחה בן 39 מגני תקווה, שהורשע בביצוע תקיפות מיניות בקטינים ברשת.

כתב האישום נגדו הוגש באפריל 2019, בגין שורה של עבירות מין שביצע בשבעה קטינים באמצעות האינטרנט. ברק מואשם בעבירות רבות שביצע בקטינים בני 11-15, בהן מעשה סדום בקטין, מעשה מגונה בקטינים בנסיבות אינוס, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, הטרדה מינית ועוד.

"ברק ביצע לכאורה את המעשים על פני תקופה ארוכה של 5 שנים, תוך ניצול גילם הצעיר של הקטינים, תמימותם וסקרנותם, והכל במטרה לספק את צרכיו המיניים", נכתב בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שיר בן-עמי רויטמן. "העובדה כי העבירות בהן הוא מואשם בוצעו במשך תקופה כה ארוכה מעידה על תעוזתו הרבה ומוסיפה למסקנה בדבר מסוכנותו".

עוד בחדשות 13:

8 חודשים אחרי שסלמון טקה נורה למוות: נפתח משפט השוטר היורה

אם מהדרום נעצרה בחשד לטלטול בנה התינוק; מצבו קשה מאוד

אחרי שרעייתו ואביה נחקרו: האם נהג המונית לא נעלם סתם כך?

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

על-פי כתב האישום, ברק יצר במשך מספר שנים קשר עם קטינים באמצעות יישומים ואתרי היכרויות שונים כמו וואטסאפ, גריינדר וסקייפ. הוא הפנה אל הקטינים התייחסויות והצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ביצע עמם שיחות וידאו מיניות במסגרתן שכנע את הקטינים לבצע בעצמם מעשים מגונים ומעשי סדום, ויזם עימם מפגשים מיניים. את שיחות הווידאו שביצע עם הקטינים הקליט ברק ושמר במחשבו, ללא ידיעתם או הסכמתם של הקטינים.

בנוסף, שלח ברק תמונות מיניות של עצמו לקטינים שעימם יצר קשר. לפי כתב האישום, מעשיו של ברק גלשו אף מעבר למרחב האינטרנטי, כאשר נפגש עם אחד הקטינים וביצע בו מעשה סדום. הפרקליטות האשימה את ברק גם בהחזקת חומרים פדופיליים לאחר שאותרו במחשביו מאות קבצי תמונות וסרטים שהכילו תכנים מיניים של קטינים.

במהלך הדיון, אמר פרקליטו של ברק שי רודה כי "הרופא לא פגע בפציינטים", והוסיף כי "כל מפגש עם קטינים היה בהסכמה ומעל גיל 16".