החשד להתעללות בגן בחולון: המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד

בעקבות כמות החומר שהעבירו הורי הגן אל החוקרים, הכולל תיעוד של החודש וחצי האחרונים, הוחלט להתוות מודל ייחודי לטיפול בפרשה. ייתכן שהוא ייושם בחקירות התעללות נוספות בגנים

זמן צפייה: 00:27

המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד לטיפול בחשד להתעללות בגן בחולון - כך פורסם לראשונה הבוקר (חמישי) בחדשות 13. זאת, בשל כמות החומר שהועברה לחוקרים.

הבוקר העבירו ההורים מהגן באמצעות עורך הדין עדי כרמלי, הארד-דיסק חדש ומלא בחומרים המתעדים את החודש וחצי האחרונים. בהמשך לכך הוחלט להקים צוות חקירה מיוחד לטיפול בפרשה. מדובר במודל ייחודי, שייתכן שיועתק לחקירות התעללות נוספות בגנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חברתה של הנערה מהאונס הקבוצתי באילת: "נוצלה כשהיא שיכורה"

נדל"ן או זהב: היכן כדאי להשקיע את הכסף בזמן משבר הקורונה?

15 שנה אחרי: גלעד שרון מספר על קבלת ההחלטות שהובילו להתנתקות

חשד להתעללות בפעוטות בגן בחולון | צילום: חדשות 13

שלשום עצרה המשטרה ארבע סייעות ואת הגננת מהגן בחולון, שחשודות בהתעללות בפעוטות. החמש הועברו לחקירה בתחנת משטרה. זאת, בעקבו תלונה שהגישו יום לפני כן הורי הילדים. כמה הורים חיכו לסייעות בכניסה לתחנת המשטרה והשמיעו נגדן קריאות גנאי.

מטעם הגננת נמסר כי היא "מכחישה כל קשר למעשים האמורים. החשדות בדבר התעללות של מי מעובדות הגן בילדים נפלו עליה כרעם ביום בהיר. היא גננת מוכרת ואהובה בעיר מגוריה מזה 20 שנים. מעולם לא הובא בפניה מידע, מצד מי מן ההורים, בדבר התנהגות בלתי הולמת מצד עובדות הגן. היא כואבת את כאבם של ההורים ומסרה גרסה מפורטת במשטרת ישראל על מנת להגיע לחקר האמת".

עורך דין עדי כרמלי
עורך דין עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

מור, האם שחשפה את ההתעללות בגן, סיפרה לחדשות 13 על דרישתה לצפות בסרטונים. "ביום ראשון ביקשתי מהגננת לראות מצלמות, היא בהתחלה התחבטה ואז היא אמרה בסדר, אבל היא לא חלמה שאבוא יום למחרת עם איש מצלמות ואכנס ואדרוש לראות את המצלמות".

"כשהגעתי היא הייתה מבוהלת, כל הצוות היה מבוהל", הוסיפה האם. "לא ראיתי את הסרטונים כי אמרו לי שהכונן הקשיח תקול, מישהו שיבש אותו בכוונה. התייצבתי שם למחרת, ודרשתי לראות את הסרטונים, בסופו של דבר היא הביאה לי, במחשבה שאי אפשר להוציא שום דבר, אבל הבאתי את זה למעבדה, ונגד הסיכויים הצליחו להוציא לי את זה".

פעוטון (אילוסטרציה)
פעוטון (אילוסטרציה) | צילום: shutterstock

כזכור, בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, המתעדים את האלימות, נראות עובדות הגן מטיחות את הילדים בחוזקה, גוררות אותם באלימות ואף דוחקות אותן באמצעות הרגליים כשהם שוכבים על מזרן. העדויות המונחות בפני המשטרה הן מכות, בעיטות, האבסה של אוכל והטחת פעוטות בקיר וברצפה.

בעקבות פרשת ההתעללות בגן ברמלה שנחשפה בחדשות 13, בימים האחרונים הורים בגן ביקשו מהגננת, שהיא גם בעלת הגן, לצפות במצלמות. הגננת העבירה את הסרטונים להורים, שנדהמו לגלות פגיעה לכאורה בילדים. החשד של המשטרה הוא שההתעללות נמשכה לאורך זמן. הגן הוקם לפני כשש שנים.