בכיר בהסתדרות הורשע בביצוע עבירות מין בקטינה

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, ציון אלגריסי בן 67, הורשע בגין מעשים מגונים בבתה של בת זוגו, כשהייתה בת 8 ועד לגיל 12. אלגריסי ערער על ההחלטה - וביהמ"ש העליון עיכב את ביצוע העונש

 ילדה
ילדה | צילום: Getty Images

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יו"ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב תל אביב של ההסתדרות, ציון אלגריסי בן 67, בגין ריבוי עבירות של מעשה מגונה בבת משפחתו כבת 15, וגזר עליו 47 חודשי מאסר בפועל. כך התיר היום (שני) לפרסום בית המשפט העליון.

אלגריסי ביצע את העבירות בבתה של בת זוגו באותה תקופה, כשהייתה בת 8 ועד לגיל 12, בזמן שהאם לא הייתה בדירה או הייתה בחדר אחר. בנוסף למאסר הוא יידרש לשלם פיצוי בסך 60 אלף שקלים למתלוננת.

החדשות 13
ההסתדרות החדשה

אלגריסי הגיש ערעור על הכרעת הדין ועל חומרת העונש, וכן על ההחלטה להסיר את צו איסור הפרסום. כמו כן, הוא הגיש בקשה לעכב את ביצוע כל גזר הדין. הפרקליטות התנגדה לבקשתו, וטענה כי אין מקום לעכב את פרסום שמו בעקבות זאת שבית המשפט המחוזי לא השתכנע מעדות הפסיכיאטר מטעמו של אלגריסי, כי מצבו הנפשי שונה מעניינם של עבריינים אחרים ששמם פורסם.

עם זאת, בית המשפט העליון קבע עיכוב ביצוע על העונש עד למתן הכרעה בערעור. "מקבץ השיקולים מטה את הכף לעבר עיכוב ביצוע עונש המאסק, לאור השילוב בין טענותיו של המבקש בערעור ובין נסיבותיו האישיות. לא כך הדבר בכל הנודע לעיכוב תשלום הפיצוי למתלוננת. כך גם לא מצאתי כי יש להיעתר לבקשה לעכב את פרסום שמו עד להכרעה בערעור".