"מתנערים מאחריות": שוטר דרס למוות ילד - המשטרה סגרה את התיק

חן בלוך בן ה-10 נדרס למוות לפני 4 שנים ע"י רכב סיור בפעילות מבצעית בתקוע. חומרי חקירה שנחשפים מגלים כי בין השוטר המעורב לחוקרים הייתה היכרות מוקדמת. לטענת ההורים, חקירת המקרה טויחה

זמן צפייה: 04:18

בנובמבר 2016, בשעות הערב, רכב הילד חן בלוך על אופניו ביישוב תקוע שבו התגורר. הוא נפגע מרכב סיור של המשטרה מסוג "קרקל" כשחצה את הצומת ונהרג במקום. בן 10 היה במותו.

חקירת התאונה נמשכה שבועות אחדים. הנהג הפוגע, שוטר במקצועו, טען שלא הבחין בחן. עדי ראייה שהיו במקום בזמן התאונה לא תושאלו והתיק נסגר בשל חוסר אשמה. "הבוחן אמר שבחר להתעלם מהעדות של הילדה שראתה שהוא היה במעבר חציה", הסביר גדעון, אביו של חן, "ויש אחד אחר שאמר שהוא סימן לנהג. הוא לא ראה את הנפנוף. יכול להיות שהנהג היה עסוק - אני לא יודע במה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בשל חשש מסכנות בריאותיות: נעצר הניסוי ב"תרופת טראמפ"

התפרצות הקורונה ברחובות: מורה רביעית בביה"ס "נבון" נדבקה

"קשר והכה בחגורה": מנהל בכת לב טהור הואשם בהתעללות בקטינים

חן בלוך, נדרס למוות
חן בלוך, נדרס למוות | צילום: חדשות 13

הוריו של הילד המשיכו לדרוש תשובות. לפני כמה חודשים הם קיבלו לידיהם חומרי חקירה שטרם נחשפו, שמהם עולה כי בין הנהג לבין השוטרים שחקרו אותו הייתה היכרות מוקדמת ואף יחסי חברות ועבודה. "מה רמת ההיכרות שלך עם הפוגע?", שאלה האם עדי את הבוחן. "מדי פעם כשיש אירוע, אני מגיע ו'שלום שלום'. אני אזהה אותו, הוא עובד במחוז שי 18 שנה", השיב לה.

בחומרים החדשים נחשף לכאורה מחדל חקירה נוסף, הטלפון הנייד של הנהג שדרס את חן כלל לא נבדק - כך שאי אפשר לדעת אם דעתו הוסחה בזמן הנהיגה. בשיחה עם עדי וגדעון השוטרים לא רק דחו את הטענות, הם גם האשימו את ההורים בתאונה.

גדעון ועדי בלוך
גדעון ועדי בלוך | צילום: חדשות 13

למרות סימני השאלה והגרסאות הסותרות, המאמצים לא צלחו והבקשה של עדי וגדעון לפתוח את התיק מחדש נדחתה. "זה ניסיון להתנער מהאמת ומאחריות", זעמה עדי, "זו הייתה תאונה קטלנית והם סוגרים את התיק ללא אשמים? זה הרי ברור שאם זה היה אזרח ולא שוטר הם היו מתנהגים אחרת לגמרי".

תגובת משטרת ישראל: החקירה התנהלה על ידי יחידת הבוחנים המחוזית שאינה קשורה במישרין או בעקיפין ליחידה בה שירת השוטר המעורב. כמו כן, היחידה החוקרת פנתה למח"ש וקיבלה אישור לחקור את המקרה. עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטה של הפרקליטות והתיק נסגר על ידם בגין חוסר אשמה. המשפחה ערערה על ההחלטה והערעור נדחה. אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנם באירוע הטרגי.