חיות על התכתבות כחלון והשופטת: "מקרים נוספים יטופלו ברצינות"

בעקבות הפרסום בחדשות 13, נשיאת העליון פנתה במכתב לעובדי מערכת המשפט, וכתבה להם כי אין מקום לדון בשינוי הליך מינוי השופטים. "אסור שפרשה אחת תכתים את כולם"

זמן צפייה: 06:05

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, פנתה במכתב לעובדי מערכת המשפט, בעקבות חשיפת חדשות 13 את התכתבויות שר האוצר משה כחלון והשופטת לשעבר אתי כרייף. לדבריה, "אם קיימים מקרים נוספים - הם יטופלו במלוא הרצינות".

עוד כתבה חיות כי "עם כל המבוכה והקושי עלינו לזכור כי מדובר בפרשה אחת שאסור שתכתים את שופטי ישראל כולם או את תהליך המינוי ואת שיטת מינוי השופטים בכללותה. זוהי שיטה שבבסיסה היא שיטה טובה אשר הוכיחה את עצמה לאורך עשרות שנים ואלפי מינויים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בחשד לעבירות מס של מאות מיליונים: הרב ברלנד נעצר בירושלים

תביעות בהאג ותוכנית חלופית: ה"אינתיפאדה מדינית" של אבו מאזן

"אמא שלי רצתה שאהיה רופא": צביקה הדר על הילדות, ההצלחה והבית

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בטקס האשכבה של הנשיא העליון שמגר
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות | צילום: חדשות 13

"אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע את הערכתי הרבה לעבודה המסורה והמקצועית שאתם מבצעים", המשיכה נשיאת בית המשפט העליון. אני סמוכה ובטוחה כי תמשיכו לעשות את המיטב למען הציבור ולמען החברה בישראל, בזקיפות קומה, בניקיון כפיים ומתוך תחושת שליחות".

בשבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי שופטת בית המשפט השלום לשעבר אתי כרייף, שנגדה הוגש לפני כחודש כתב אישום בגין מעורבותה בפרשת אפי נוה, נחקרה בחשד שנבחרה לתפקיד בזכות קשר אישי פסול – עם שר האוצר משה כחלון, שכיהן גם כחבר הוועדה לבחירות שופטים.

לאחר מכן פורסם כי כחלון וכרייף שוחחו עשרות פעמים – לפני מינויה לשופטת. מיד לאחר החקירה של השופטת והעדות שהתבקש למסור שר האוצר, החליטו במשטרה לבצע מחקר תקשורת מקיף על השיחות בין השניים, והתוצאות היו חד משמעיות – כרייף ערכה 31 שיחות טלפון עם כחלון, כאשר חלק נכבד מהן היו לפני שהתמנתה לשופטת ב-7 ביוני 2016.

אתי כרייף ומשה כחלון
אתי כרייף ומשה כחלון | צילום: לע''מ

בחקירתה, השופטת סיפרה כיצד הכירה את השר: "במהלך הליך המועמדות, פניתי ליובל צור שהיה מפקד שייטת הצוללות, שיפנה ליואב גלנט כדי שיפנה לכחלון. כחלון התקשר אליי ונפגשנו". לטענתו של כחלון, "נפגשנו ממש לעשר דקות. היא הציגה את עצמה ונתתי את התשובה הרגילה: אם יהיה לה את הרוב של השופטים, אוכל לתמוך בה".

עם זאת, מתחקיר חדשות 13 עלה כי בפועל, בזמן הפגישה הקצרה בין השניים, כחלון התקשר ליו"ר לשכת עורכי הדין והבהיר לו שהוא תומך במינוי של כרייף וביקש מנוה לתמוך גם.

באחת מההתכתבויות, כרייף, שיש לציין כי כבר כיהנה כשופטת, כתבה לכחלון: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה", והוסיפה כי "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". שר האוצר, בתגובה, טען: "כל הודעה שאני מקבל, אני עונה בנימוס כדי לא לפגוע".

בהודעה נוספת, כתבה השופטת לשר: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה. אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך". את המילים האלה הסבירה כרייף לחוקרים: "זה אמוציונלי. 'לא אאכזב', הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועת. זה שאני אדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו הייתה הבעיה". על הודעות אחרות הסבירה כרייף כי "אין קונוטציה למשהו לא מוסרי וסקסיסטי. הראש שלכם עובד שעות נוספות".