חנין זועבי הורשעה בניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף

חברת הכנסת לשעבר הודתה במסגרת הסדר טיעון בפרשה שבה היו מעורבים מלבדה אנשים נוספים ממפלגת בל"ד, שהתרחשה לאחר הבחירות המקומיות בשנת 2013

חברת הכנסת חנין זועבי בדיון בכנסת
חנין זועבי בדיון בכנסת | צילום: רויטרס

בית משפט השלום בנצרת הרשיע היום (שני) את חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי ו-12 נאשמים נוספים, ביניהם נושאי משרה בכירים במפלגת בל"ד, בגין ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף בכוונה, כל אחד בהתאם לחלקו.

במסגרת הסדר הטיעון, הודו חברת הכנסת לשעבר זועבי, חבר הוועד המרכזי לשעבר מוראד חדאד, אחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, מזכ"ל המפלגה לשעבר ועוזר הפרלמנטרי של ח"כ ממפלגת בל"ד, בבגין עבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף, זאת לאחר שבמהלך הבחירות המקומיות בשנת 2013 הוחלט על מבצע גיוס תרומות, כשבמקביל החליטו חלק מחברי המפלגה ובהן זועבי להציג מצגים כוזבים לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע יופקד בחשבונות הבנק של המפלגה ויוצג כתרומה לגיטימית. נוסף על כך, הוצג בפני מבקר המדינה קבלות הנחזות להיות תרומות כדין.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

ח''כ חנין זועבי בדיון בעתירה נגד פסילת מועמדותה לבחירות
ח''כ חנין זועבי בדיון בעתירה נגד פסילת מועמדותה לבחירות | צילום: רויטרס

במסגרת הסדר הטיעון, צפויים בין היתר עונשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 75,000-25,000 שקלים.

עורכי הדין נמיר אדלבי, עמית חדד, חאלד תיתי ונועה מילשטיין אשר משמשים כצוות ההגנה לזועבי מטעם מפלגת בל"ד מסרו: "מההתחלה טענו שמדובר בתיק שמתאים לבדיקה ולטיפול במסגרת האפיקים של דיני הבחירות, ולא בתיק פלילי שמצדיק מעצר של עשרות חשודים וחקירה של מאות מעורבים. בסופו של יום התברר כי צדקנו כל העת, והתיק חזר למימדים הטבעיים כאירוע נקודתי של אי הקפדה על קיום הנחיות הבחירות. אנחנו שמחים שהפרקליטות השכילה להבין את הדברים כהוויתם וחזרה בה מכתב החשדות שכלל עבירות חמורות שלא היה להן בסיס. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל את כל הטענות שלנו וסגר את התיק נגד מפלגת בל״ד".