אבי הצעיר שנרצח בעארה: "אם דמו יתקן החברה הערבית - אני סולח"

עדנאן חמדאן, אביו של מוחמד שנורה למוות בצפון, פנה לציבור הערבי כדי למנוע נקמה ושפיכות דמים בעקבות המקרה: "די, הגיע הזמן לעצור את מה שקורה, חבל על הבנים שאנחנו מאבדים"

זמן צפייה: 01:24

עדנאן חמדאן, אביו של מוחמד חמדאן שנורה למוות היום (שבת) בכפר עארה, אמר כי הוא מוכן לסלוח לרוצח, "אם הדם של הבן שלי יהיה לטובת תיקון החברה שלנו". את הדברים אמר בפגישה עם אנשי ועדת הסולחה המקומית.

"אני פונה לחברה הערבית שלנו ואומר די, הגיע הזמן לעצור את מה שקורה, חבל על הבנים שאנחנו מאבדים", אמר חמדאן. "כל מי שרוצח אדם יקבל עונשו מאלוהים. מכאן אני אומר בשמי ובשם בני המשפחה - אם הדם של הבן שלי יהיה לטובת תיקון החברה שלנו, אני סולח".

עדנאן חמדאן, אביו של מוחמד חסין חמדאן דעיף שנרצח בעארה
עדנאן חמדאן, אביו של מוחמד חסין חמדאן דעיף שנרצח בעארה | צילום: חדשות 13

כאמור, מוחמד חסין חמדאן דעיף, צעיר בן 21, נורה הלילה למוות בכפר עארה הסמוך לאום אל-פאחם. צוות מגן דוד אדום קבע את מותו במקום - המשטרה בודקת חשד לרצח. בית הוצת בכפר, ונבדק חשד לקשר בין המקרים. מדובר בנרצח ה-75 בחברה הערבית מתחילת השנה.

במהלך הלילה נורו ונפצעו שלושה בני אדם בחברה הערבית. צוות מגן דוד אדם פינה לבית החולים אסף הרופא את שייח עלי אל-דנף בן ה-40, ראש התנועה האסלאמית בעיר, במצב קשה אחרי שנורה ברחוב שלמה המלך ברמלה, לאחר שיצא מתפילת הבוקר במסגד אל-עומרי. גורמים בחקירה מעריכים שהירי הוא חלק מסכסוך שלו ושל משפחתו עם משפחה אחרת ברמלה.

מוחמד סעיד אל-חאלד בן ה-21 שנורה למוות בכפר עארה | צילום: חדשות 13

מהנדס העיר רהט בן ה-50 פונה לבית החולים סורוקה לאחר שנורה ברגליו כשחזר מתפילה במסגד. המשטרה בודקת חשד לניסיון חיסול. לאחר מכן נעצר חשוד תושב רהט כבן 25. אמש התפתחה קטטה רבת משתתפים בעיר, שבמהלכה נפצעו קל חמישה בני אדם, מתוכם שלושה קטינים.

ברחוב גוש עציון שבחיפה נפצע צעיר בן 22 קשה, ופונה לבית החולים רמב"ם כשמצבו יציב ובהכרה מלאה. פרמדיק מגן דוד אדום, טום גרישין, סיפר: "כשהגענו במקום הייתה המולה, ראינו צעיר כבן 20 שוכב על הכביש בהכרה מלאה, הוא סבל מפצעי ירי, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה ויציב".