תושב חיפה נעצר בחשד שדקר את בתו בשנות ה-20 לחייה - מצבה קשה

הצעירה פונתה לבית החולים רמב"ם, עברה ניתוח והיא מורדמת ומונשמת. המשטרה עצרה את אביה, בן 53, ומאוחר יותר ביהמ"ש האריך אותו עד יום שני. נסיבות המקרה נחקרות

זמן צפייה: 00:17

המשטרה עצרה הלילה (רביעי) את מוואפק זבידאת, פעיל נגד אלימות בן 53, תושב חיפה, בחשד שדקר את בתו ופצע אותה קשה. הצעירה פונתה לבית החולים רמב"ם שבעיר, עברה ניתוח והיא מורדמת ומונשמת. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצר האב עד יום שני. האב הודה ושחזר את המעשה, והרקע לאירוע הוא חילוקי דעות משפחתיים בין האב לבת.

עו"ד מאהר תלחמי, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את האב, מסר: "מדובר באב שמתמודד עם טרגדיה משפחתית קשה. האב נמצא המצב נפשי קשה ועדיין לא מעכל את האירוע. הוא מכחיש שהייתה לו כוונה לרצות את בתו".

ח"כ עודד פורר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה למקרה: "‏אתמול בדיון שקיימתי בוועדה נחשף שבפועל ממשלת ישראל צמצמה את התכנית למניעת אלימות במשפחה ב 80% לעומת התוכנית שאישרה הממשלה בשנת 2017. לצערי, המיידיות של התוצאות בשטח לא מעניינת את ממשלת ישראל, שעסוקה בעיקר בתנאי השירות של חבריה".

עוד בחדשות 13 >>

תאריך היעד לסיפוח הגיע – העימות בין נתניהו וגנץ צפוי להחריף

בכירים במשרד המשפטים: "רה"מ רוצה מתנה של 10 מיליון? שיתפטר"

מסתמן: אזורים נוספים יוכרזו מוגבלים בשל עלייה בהדבקה

בית החולים רמב''ם
בית החולים רמב''ם בחיפה | צילום: ויקיפדיה עיברית, דוד שי

בתחילת השבוע הורשעו אמיר מרמש וטרייסי קדיס, בני 20 מיפו, ברצח פאדיה קדיס, אמה של טרייסי, לפני כשנתיים. פאדיה הייתה אלמנתו של גבי קדיס, יושב ראש האגודה הנוצרית אורתודוקסית שנרצח במהלך תהלוכת חג המולד לפני כשמונה שנים. בת 52 הייתה במותה.

על פי כתב האישום שבו הודו השניים, הרצח בוצע על רקע התנגדותה של האם לקשר הזוגי ביניהם. בחודש יוני 2018, הגיע מרמש לבית משפחת קדיס בשעת לילה מאוחרת בעודו מצויד בסכין. הוא פגש בטרייסי ויחד הם החליטו לרצוח את האם.

לאחר מכן ועל דעתה של טרייסי, דקר מרמש את פאדיה - שבינתיים התעוררה משנתה, שבע דקירות בפלג גופה העליון. בכתב האישור נכתב כי מותה של המנוחה נגרם בשל הדקירות בצוואר ובבית החזה. בשלב זה, מרמש הסתיר את הגופה וניקה את כתמי הדם בכלי ניקוי שסיפקה לו טרייסי.

פאדיה קדיס ובתה טרייסי החשודה שרצחה אותה
פאדיה קדיס ובתה טרייסי החשודה שרצחה אותה | צילום: חדשות 13

על מנת להטעות את בני המשפחה ולהקשות על מציאת הגופה, הם גרמו לכולם לחשוב שהיא נסעה. בני הזוג שלחו הודעות מהנייד של פאדיה, נטלו מתיקה את כרטיסי האשראי שלה ואף עשו בו שימוש. למחרת הרצח, הם עזבו את הבית וטרייסי אף הלכה לבית הספר. במהלך היום היא ומרמש המשיכו לשלוח הודעות לקרובי משפחה מהנייד של פאדיה, זאת, כאמור, בכדי שכולם יחשבו שהיא עדיין בחיים.

מרמש וטרייסי הודו במיוחס להם במסגרת הסדר טיעון. הם מואשמים גם בשיבוש הליכי משפט והונאה בכרטיס חיוב. הצדדים יעתרו לעונש של 25 שנות מאסר לכל אחד מהם, מאסר על תנאי ופיצוי לילדיה הנוספים של המנוחה בסכום המקסימלי הקבוע בחוק.