עורך דינו של דוד שמרון: "הוא לא קשור לפרשת הצוללות"

עמית חדד אמר בריאיון לחדשות 13 כי ההחלטה להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד מי שהיה עורך דינו של מיקי גנור, מוכיחה כי הדיווחים לפיהם הוא מעורב בתיק 3000 משוללי יסוד: "עלילת דם מרושעת"

זמן צפייה: 07:37

עמית חדד, עורך דינו של דוד שומרון, שהפרקליטות החליטה להגיש נגדו כתב אישום כפוף לשימוע בגין הלבנת הון בפרשת הבנק השוויצרי, שהולידה את פרשת הצוללות, התייחס הערב (שישי) בריאיון לחדשות 13 לטענות נגד מרשו והתעקש כי אינו קשור צורה לתיק 3000.

"הדברים התחילו מזה שדוד שמרון היה פרשת הצוללות, טענו שהוא תיווך לשוחד, טענו שהוא קיבל דבר במרמה, ובסוף מה שנשאר זה אישום שולי של הלבנת הון, כשלמעשה אין טענה שהוא הלבין הון", אמר חדד. "אף אחד לא טוען שהוא הפך הוא שחור ללבן. יש פה כסף שדווח כדין, המס עליו שולם עד הסוף. נכתב בחשבונית שהכסף ניתן ביחס לעסקת קרדיט סוויס על יעוץ פינננסי. הפרקליטות טוענת שזה לא ייעוץ פיננסי, אלא תיווך. ההבדל הזה ביחס לחשבונית, זה מה שזיכה את דוד שמרון להיות חשוד".

עמית חדד, עורך דינו של דוד שמרון | צילום: חדשות 13

"היו דיווחים, אפילו כאן בערוץ הזה, שעם גנור כעד מדינה עדיין לא היה ניתן לבסס חשד נגד דוד מסיבה פשוטה - הוא אף פעם לא היה קשור לפרשת הצוללות", התעקש חדד. "זו באמת עלילת דם מרושעת נגד דוד, ואנחנו שמחנו במובן הזה שסוף סוף הצל המעיק הזה, הענן השחור שריחף מעל ראשו נעלם והתפוגג ונשאר במקומו איזשהו ענן נוצה שאנחנו מאמינים ומקווים שהוא ייעלם אחרי השימוע".

כשנשאל על התערבותו לכאורה של שמרון במכרז של משרד הביטחון בנושא כלי השיט, ענה חדד: "הדברים הללו נבדקו על ידי המשטרה והפרקליטות בדרגים הגבוהים ביותר, ואתמול קיבלנו תשובה חד משמעית – דוד שמרון לא קשור לפרשת הצוללות".

עורך הדין דוד שמרון, מקורבו של נתניהו | צילום: חדשות 13

"לצערי היו גורמים אינטנרסנטיים פוליטיים ובעלי אינטרס, שניסו בכל כוחם להשאיר את התיק הזה אצל דוד שמרון", טען עורך הדין. אני מכיר אותו יותר מיום אחד. מההתחלה ראיתי שזה לא יכול להיות קשור אליו, ובמובן הזה אני שמח. חבל שאפילו במישור האנושי, אחרי שלוקחים אדם וחוקרים אותו בפרשה כל כך חמורה, אבי אבות הטומאה, קראו לה, ומגלים שהוא לא קשור אליה, אני חושב שמידת ההגינות הייתה מחייבת שאחרי שהוא ינוקה שם התיק ייסגר ולא יחפשו עניין אחר שלא קשור לצוללות, העוסק ברישום של חשבונית כזאת או אחרת שדווחה כדין ושהמס עליה שולם כדין.

על ההתקפות האחרונות נגד מערכת המשפט, אמר חדד, המשמש גם כעורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני חושב שמערכות חייבות ביקורת ותיקון עצמי. כל מערכת חייבת לבדוק את עצמה כל הזמן. צריך להבחין בין התקפות לא ענייניות, שזה דבר שהוא פסול, לבין דברים שהם ענייניים".

צוללת חיל הים הישראלי
צוללת חיל הים הישראלי | צילום: רויטרס

כזכור, הפרקליטות החליטה אתמול להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו דוד שרן, השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג ועד המדינה לשעבר מיקי גנור בגין שוחד. עורך דינו לשעבר של ראש הממשלה, דוד שמרון, יואשם כפוף לשימוע בהלבנת הון במסגרת פרשת הבנק השוויצרי, שהיה תולדה של פרשת הצוללות. אבריאל בר יוסף ככל הנראה לא יקבל היום הודע בנוגע להחלטה בעניינו. כזכור, הפרשה נחשפה על ידי רביב דרוקר בחדשות 13.