"לא רצחתי אותה": הצהרת תובע הוגשה נגד מקסים טל בגין רצח אשתו

המשטרה הודיעה כי היא פענחה את התיק, שבו לפי החשד נרצחה מריה טל ע"י בעלה. מקסים טל בביהמ"ש אמר שוב לחדשות 13 כי לא עשה זאת: "הדבר שמחזיק אותי זה הבנות שלי"

זמן צפייה: 01:50

המשטרה הודיעה היום (חמישי) על סיום החקירה ופענוח רצח מריה טל, שבו חשוד בעלה מקסים טל, והגישה הצהרת תובע לבית המשפט. טל חזר על הדברים שאמר לחדשות 13 גם בבית המשפט: "לא רצחתי אותה". בימים הקרובים יוגשו נגדו כתב אישום וכן בקשת מעצר עד תום ההליכים ע"י פרקליטות מחוז חיפה.

לפני הדיון בעניינו בבית משפט השלום בקריות, אמר טל לחדשות 13 כי המשטרה לא הציגה לו אף ראיה חדשה. "אין שום דבר חדש", אמר והוסיף כי הוא מאוכזב מכך שככל הנראה יוגש כתב אישום בעניינו, אך שהוא מאמין שהכל יסתיים בזיכוי. עוד ציין כי הוא מתגעגע לבנותיו וכי "הן והמשפחה זה הדבר שמחזיק אותי. אני יודע שהן שואלות עליי". טל  סיפר כי מאז מעצרו לא שוחח עם בנותיו. בתום הדיון אישר השופט את בקשתו והורה לשירות בתי הסוהר להעניק לו חמש שיחות טלפון על חשבון המדינה.

במהלך הדיון, בו נכחו משפחותיהם של מקסים ומריה טל, שאל סנגורו של מקסים, עו"ד רועי קרן, את נציג המשטרה: "האם בדו"ח הפתולוגי נשללה האפשרות לפגיעה עצמית בידי מריה?" וכן "האם החשוד התוודה בפני מדובב?". נציג המשטרה לא השיב לשאלות ונימק זאת בכך שמדובר בחומר חסוי בשלב זה. עם זאת, אישר נציג המשטרה כי נמצאו טביעות אצבע של מקסים על הסכין, אך לא של מריה. מפקד מרחב אשר במשטרה, תת ניצב בני אבליה בירך את החוקרים על הפענוח: "יישר כח. אני גאה בכל צוות החקירה של תחנת זבולון", אמר.

כתבות נוספות בנושא >>

החשוד ברצח אשתו בקריות: "לא רצחתי את מריה – היא התאבדה"

הותר לפרסום: החשוד ברצח אשתו בקריות – מקסים טל בן ה-29

"חזרתי מהגן ומצאתי את אשתי": גרסת החשוד ברצח בקריות לאירועים

מקסים טל בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עוד מסר סנגורו של טל כי "הגשת כתב האישום אינה מעידה על סיכויי הרשעה טובים, וודאי לא שמקסים רצח את מריה. אפשר להבין את הפרקליטות שבבחירה בין שחרור היום ללא כתב אישום להגשה של כתב אישום עם תשתית רעועה, בחרה באפשרות הקלה. אני סמוך ובטוח שהליך כתב האישום יסתיים בזיכוי מהדהד".

עו''ד רועי קרן
עו''ד רועי קרן | צילום: חדשות 13

עורך הדין אביעד חייט, מסר בשם משפחתה של מריה טל כי "אין כל הפתעה כלל - אלא ביטוי בלבד לנטען על ידינו מראשיתה של הפרשה הכאובה הזו. הנסיונות להכפיש את שמה וזכרה של מריה ראויים לכל גינוי. כעת העניין מועבר לפתחו של בית המשפט המחוזי הנכבד ואנו נמשיך ללוות את ההליך".

כזכור, גרסתו של מקסים טל לאירועים שהתרחשו בבוקר מותה של אשתו היא כדלקמן:

6:10 - מקסים יצא עם רכבו לסיבוב באזור הבית, בעת שמריה ובנותיו ישנו.

7:15 - כעבור שעה מקסים חזר והעיר את בנותיו משינה.

7:25 - מקסים יצא עם בנותיו לכיוון גן הילדים שבו הן מתחנכות. הגן נמצא במרחק 172 מטרים מביתם.

7:41 - מקסים עשה את דרכו חזרה הביתה.

7:55 - מקסים מצא, כך לטענתו, את אשתו כשהיא שוכבת על הרצפה. לדבריו היא דקרה את עצמה.

7:57 - שתי דקות לאחר שגילה את אשתו, מקסים מתקשר לאימו, ילנה טל, שפוקדת עליו להתקשר מיד למד"א ולמשטרה.

8:00 - הודעה ראשונית על התאבדות מתקבלת במד"א כרמל. המדווח מעבר לקו - מקסים טל בעצמו.

מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל
מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל | צילום: חדשות 13

רצף האירועים שהוצג הוא אחד מהגורמים שהובילו לכך שהחשד נגד טל התחזק באופן משמעותי. לדברי החוקרים, ישנן אי התאמות בין הגרסה של מקסים לבין תנאי השטח, המרחקים וזמני ההגעה לביתו. כמו כן, קיימות גרסאות סותרות נוספות וחשד כי טל מחק הודעות ותמונות בטלפון הנייד שלו.