"ההאקר הודה בפני הקונסול שביצע עבירות – כדי שיוסגר לרוסיה"

גורמים ישראלים בכירים אמרו לחדשות 13 כי אלכסיי בורוקוב, שרוסיה ביקשה שיוסגר אליה תמורת נעמה יששכר, הודה בפני הקונסול הרוסי. הערכה: בורוקוב היה מעורב בהתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב

זמן צפייה: 14:51

גורמים ישראלים בכירים מסרו היום (שישי) לחדשות 13 שההאקר הרוסי העצור בישראל, אלכסיי בורקוב, הודה בפני הקונסול הרוסי כי כוונתו הייתה שאם יודה בעבירות בפניו הוא יוסגר לרוסיה.כמו כן, אמרו הבכירים הישראלים שלפני שנה וחצי ביקר בארץ התובע הרוסי והציע לממשלת ישראל עסקה, שלפיה כל ישראלי שמבצע עבירה ברוסיה ומוסגר לרוסיה אוטומטית, ירצה את העונש בישראל תמורת הסגרתו של בורקוב. ישראל סירבה להצעה.

על פי ההערכה, בורקוב היה קשור למעורבות של רוסיה בבחירות האחרונות בארצות הברית ולכן קיבל מהאמריקנים הצעה לעיסקה, שבמסגרתה יוסגר לאמריקנים ויחשוף בפניהם את המידע שברשותו, כשבתמורה יקבל עונש מקל.

אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר
אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר | צילום: החדשות 13

בורקוב, יהודי אזרח רוסיה, נעצר בישראל, כאמור, לפני שלוש שנים בגין צו מעצר שהוציא האינטרפול. בורקוב היה מבוקש בארצות הברית בגין מעילה בשווי מיליוני דולרים בכרטיסי אשראי של אזרחים אמריקנים. "מדובר באזרח רוסי, יהודי במקור, שהגיע לארץ במהלך חופשה ונעצר", סיפר סנגורו, עו"ד מיכאל עירוני.

האדם המוסמך לאשר את הליך ההסגרה, שבסופו יוחלט אם בורקוב יוסגר לארצות הברית, הוא שר המשפטים אמיר אוחנה.

מוקדם יותר היום גזר בית המשפט בחימקי שבמוסקבה שבע וחצי שנות מאסר בפועל על נעמה יששכר, שנעצרה לפני כמה חודשים והואשמה בעבירות סמים, זאת למרות לחץ מצד ישראל להקל בעונשה. ממשפחתה נמסר: "שמענו את הגזרה, עד עכשיו התעסקנו בלהוכיח שלא היה ניסיון הברחה וסחר אבל עכשיו אנחנו מבינים שזה עניין גדול יותר, נעמה מוחזקת כבת ערובה". עורכי דינה יערערו לערכאה גבוהה יותר ברוסיה בעשרה ימים הקרובים.

ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל רואה בחומרה את פסק הדין שניתן היום ברוסיה לאזרחית הישראלית. מדובר בענישה כבדה חסרת פרופורציות כלפי צעירה ישראלית ללא עבר פלילי, אשר הייתה בטיסת מעבר בשדה התעופה במוסקבה, בדרכה לישראל. לצערנו, השלטונות הרוסיים לא נענו עד כה להפצרותנו לטפל במקרה בהלימה לנסיבות מעצרה".

כזכור, לפני כשלושה שבועות פנתה יששכר לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה ממנו לסייע בשחרורה. זאת, באמצעות מסר שהעבירה אמה."תמסרי לראש הממשלה שבגלל שאני ישראלית מתייחסים אליי כפושעת", מסרה הצעירה. "כל חיי עלולים להיהרס. אני נמצאת כבר חמישה חודשים בהליך של מעצר, ללא אפשרות של מתן ערבות או חלופת מעצר בבית הכלא מונעים ממני שיחות טלפון ביקורים ואפילו מזון כשר. כל יום שעובר כאן בבית הכלא הרוסי הוא גיהנום. אפילו מכתבים כבר אינני יכולה לכתוב כי אוסרים עליי לקבל כלי כתיבה ובלוק דפים".