חפץ התלונן במשטרה על יעקב ברדוגו: "הפיץ מידע אסור בפרסום"

פרסום ראשון: עד המדינה טען בתלונה שהגיש כי העיתונאי פרסם בקבוצות ווטסאפ מידע בנוגע לדמות שהעידה ונשאלה על יחסיה עימו • יועצי רה"מ ערערו לעליון: "המשטרה התרגלה לפרוץ לטלפונים"

זמן צפייה: 01:10

פרסום ראשון: עד המדינה בתיק 4000, ניר חפץ, התלונן היום (חמישי) במשטרה נגד עיתונאי גל"צ, יעקב ברדוגו, בטענה כי "הפיץ מידע אסור בפרסום בקבוצות ווטסאפ שונות, בנוגע לדמות שהעידה ונשאלה שאלות חודרניות" על יחסיה עימו. על אף שברדוגו הכחיש בהתחלה את דברי חפץ, בתשובה למכתב התביעה של עד המדינה, העיתונאי לא הכחיש את הדברים שוב.

בתוך כך, יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, יונתן אוריך ועופר גולן, ערערו לבית המשפט העליון, על קביעת בית המשפט המחוזי כי המשטרה יכולה לעיין במכשירי הטלפון שלהם. "המשטרה התרגלה לפרוץ לטלפונים בכל יום. המשטרה, שאמונה על שמירת החוק והאזרחים, רומסת אותו ברגל גסה תוך פגיעה חמורה בזכויות נחקרים. בית המשפט חייב לשים לזה סוף", נכתב בערעור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן: אם רה"מ היה עושה ויתורים – הייתי מצטרף לממשלת ימין

"תפסיקו את ההתבוללות": חשד לפשע שנאה בג'לג'וליה

ביהמ"ש בקפריסין: הודאת הצעירה הבריטית על בדיית האונס – קבילה

יעקב ברדוגו, ניר חפץ
יעקב ברדוגו, ניר חפץ | צילום: חדשות 13

בבקשת הערעור התייחסו פרקליטי היועצים, עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין, לפרסום מהיממה האחרונה בעיתון "הארץ", לפיו המשטרה פרצה באופן בלתי חוקי גם לסלולרי של ההאקר הרוסי שהוסגר לארצות הברית. "הפרסום מלמד כי המשטרה, באופן שיטתי ומתמשך, פועלת בניגוד לחוק, דורסת את הלכותיו של בית המשפט, ומפרה את נהליה - חודרת לטלפונים הניידים של חשודים ללא צו שיפוטי וללא קבלת הסכמה מדעת", כתבו עורכי הדין.

הפרקליטים אף הדגישו כי "הותרת החלטתו של בית משפט קמא על כנה משמעותה למעשה כי הוראות החוק והלכות בית המשפט העליון יהפכו לאות מתה. המשטרה תדע כי היא יכולה להפר את הוראות החוק ובית המשפט העליון ברגל גסה, וכי בדיעבד פעולותיה 'יולבנו' באמצעות צווים של בית המשפט. מדובר בתוצאה שאסור לתת לה יד. תוצאה שתעמיק את הפגיעה בזכויות הנחקרים ותכרסם כרסום של ממש באמון הציבור במערכת".

לפני כשלושה שבועות ערערו היועצים החשודים במעורבות בפרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, לבית משפט המחוזי בתל אביב בבקשה לדחות את בקשת המשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הניידים שלהם. בערעור שהגישו עורכי דינם נכתב כי "אם פעולות פוגעניות מצד רשויות החוק מגיעים לפתחו ולידיעתו של בית המשפט כבר בשלב החקירה, על בית המשפט לעצור פגיעות אלה כבר בשלב זה".

יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן
יונתן אוריך, שלמה פילבר, עופר גולן | צילום: חדשות 13
כזכור, בחודש שעבר בית משפט השלום קיבל את מתווה המשטרה והפרקליטות וקבע כי ניתן לערוך חיפוש בניידים של יועצי ראש הממשלה. בנימוק החלטתו כתב השופט כי "מדובר במלאכת איזון בין אינטרסים מנוגדים בעלי חשיבות רבה. מחד, האינטרס הציבורי במיצוי חקירה בגין עבירה של הטרדת עד, על החומרה הרבה הכרוכה בעבירה זו, במישור טוהר ההליך המשפטי והחשש לפגיעה בו, לצד חקר האמת ביחס למעורבים שנחקרו ולמעורבים נוספים. מנגד, אין להמעיט ערך בחשיבות ההקפדה על זכויות החשוד".

קוןדם לכן פורסם בחדשות 13 כי המשטרה מחזיקה במסרון ששלח יונתן אוריך לאחד הנחקרים האחרים בפרשה, בו כתב: "יש אישור לפילבר". בעקבות כך, במשטרה תוהים אם מישהו נתן אישור מלמעלה לשלוח את רכב הברסלבים לביתו של עד המדינה שלמה פילבר, או שמא פעל אוריך על דעת עצמו.