הפרקליטות דורשת כשבע שנות מאסר לראש עיריית אשקלון לשעבר

המדינה מבקשת להטיל על איתמר שמעוני עונש מאסר וקנס בגובה של יותר משלושה מיליון שקלים. זאת, לאחר שהורשע בקבלת שוחד, הלבנת הון, הפרת אמונים ועבירות מס - במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13

זמן צפייה: 00:24

פרקליטות המדינה דורשת הבוקר (שלישי) מבית המשפט לגזור על ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני, שהורשע בעבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון, הפרת אמונים ועבירות מס, כשבע שנות מאסר וקנס בגובה של יותר משלושה מילון שקלים. זאת, בעקבות הפרשה שבה היה מעורב ונחשפה בחדשות 13. היום נערך בבית המשפט הדיון האחרון בשלב הטיעונים לעונש לפני גזר הדין.

בחודש נובמבר האחרון הורשע שמעוני בקבלת שוחד בסכום של 150 אלף שקלים, שבאמצעותו שילם "דמי שתיקה" לעובדת שטענה שהטריד אותה מינית. הוא לא הואשם בהטרדה מינית, אך כן הורשע בנוסף בהלבנת הון בסכום דומה ובעבירות של מרמה והפרת אמונים בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הח"כים אישרו: הממשלה תוכל לקבוע הגבלות חדשות ללא אישור הכנסת

לא מפחדים מבידוד: הישראלים שטסים לחו"ל למרות הכול

תיעוד: הנהג התבלבל – רכב השגרירות הזרה התנגש בקיר מכון שטיפה

איתמר שמעוני בבית המשפט
איתמר שמעוני בבית המשפט | צילום: יוסי פרטוק, אשקלונט

עם זאת, שמעוני זוכה מחמת הספק מאישום הטיית הסיקור בכלי תקשורת בעיר, אך השופטת קבעה כי במקרים אחרים עבירה של הטיית סיקור יכולה להיחשב לטובת הנאה: "יש לבחון אם כלי התקשורת מוחזק בידי גורם שיש לו אינטרסים חיצוניים - כלכליים בכלל ומול נבחר הציבור בפרט".

כזכור, שמעוני נעצר בינואר 2016 בעקבות חשיפת חדשות 13 על כך ששילם לכאורה "דמי שתיקה" בסך חצי מיליון שקלים לעובדת שטענה שהטריד אותה מינית. יחד עם שמעוני נעצרו עוד ארבעה בני אדם - בהם גם אחיו עופר. לבקשת המשטרה שמעוני הושעה מראשות עיריית אשקלון.

איתמר שמעוני
איתמר שמעוני | צילום: חדשות 13

התיק על הטרדה מינית אומנם נסגר, אך מחומר הראיות שנאסף עלה כי שמעוני שילם לנשים שטענו כי פגע בהן מינית יותר ממיליון שקלים. הסכום שולם בתקופה של כשנה בזמן ששמעוני כבר כיהן כראש עירייה באשקלון. לפי כתב האישום, שמעוני מימן את התשלום לנשים אלו מכספי שוחד שלקח באמצעות מקורביו דרך מערכת מסועפת של העברת כספים מקבלנים ובעלי אינטרסים בעיר. בחודש פברואר 2017 הוגש נגדו כתב אישום.

יחד עם שמעוני נעצרו גם משפה פונטה, שנחשב למקורב לשמעוני וחשוד שפעל למענו לגיוס כספי שוחד בקרב יזמים וקבלנים, יואלי דוידי, איש עסקים החשוד שנתן לשמעוני שוחד באמצעות העסקת אחיו ודניאל עמנואל, מנהל אגף השירות בעירייה.

איתמר שמעוני ומשה יעלון
איתמר שמעוני ומשה יעלון | צילום: חדשות 13 (ארכיון)

לפי כתב האישום, בידיעת שמעוני, גייסו המקורבים כספים מיזמים וקבלנים שונים הפעילים בעיר אשקלון, ולעיתים אף השתמשו בהסכמי הלוואה פיקטיביים לצורך הסוואת פעולות אלו. בין היתר הועברו לשמעוני כספי שוחד בסך של 366 אלף שקלים באמצעות עסק לתיווך נכסים שהוקם על ידי אחיו.

בנוסף לכספים אלו, הועברו לשמעוני כספי שוחד מאנשי עסקים אחרים הפועלים בעיר אשקלון בשווי של כ-170 אלף שקלים נוספים וכן סך של כ-500 אלף שקלים ממקורות לא ידועים. בתמורה להעברות כספים אלה, פעל שמעוני לקידום האינטרסים של נותני השוחד באשקלון.

מקורב לשמעוני אף פעל להשיג בעלות באמצעי תקשורת מקומיים בעיר אשקלון על מנת שאלו יסקרו באופן אוהד את פעילות שמעוני והעירייה. בין היתר נקנה אתר האינטרנט "אשקלון 10" שביקר את פעילותו של שמעוני והושבת מפעילות.