אישום: שידל את בנו בן ה-5 להצית שריפה במהלך גל החום הכבד

מכתב האישום עולה כי השניים עזבו את המקום כשהאש החלה להתפשט וגרמו לדליקה שפרצה באתר "עיר דוד" • רה"מ נתניהו: "מקווה להעביר סכום של 4.5 מיליון שקלים לתושבים שבתיהם נשרפו בגל השריפות"

כתבי אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד שני תושבי מזרח ירושלים בגין הצתה במהלך גל החום הכבד ששרר בישראל לפני כשבוע וחצי. באחד המקרים צעד אחד הנאשמים ביחד עם בנו בן החמש למרגלות עיר דוד בכפר סילוואן והורה לו להצית צמחייה בקרבת תחנת המשטרה במקום. לאחר שראה שהילד התקשה בביצוע המעשה, הוא ניגש אליו והצית יחד עמו את העשבייה וכשזיהה שהאש החלה להתפשט, נמלט ביחד עם בנו.

כתוצאה מהמעשה פרצה דליקה במקום, שבעקבותיה פונה מתחם "עיר דוד" מהמבקרים שהיו בו עד אשר כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה. השריפה, שהתפשטה במהרה וכילתה כמה עצים, גרמה גם נזק לעמוד ולתשתיות חשמל במקום.

לעוד כתבות בחדשות 13:

דיווח: לפחות עשרה בני אדם נהרגו בתקיפת ישראל בסוריה

התחדשו העימותים בהר הבית; ירדן: "פרובוקציה בלתי אחראית"

הותר לפרסום: תושבת הצפון מואשמת בחברות בארגון טרור סורי

שריפה שפרצה סמוך לבסיס בי-ם
שריפה שפרצה סמוך לבסיס בי-ם | צילום: חדשות 13

כתב אישום נוסף מתייחס לכמה הצתות שביצע תושב עיסאוויה, עמאר בן מוסא חמדאן, בקרבת ביתו. חמדאן הצית אש בכמה מוקדים לאורך שביל עפר, הממוקם למרגלות בית החולים הדסה הר הצופים, האוניברסיטה העברית ובסיס כוחות הביטחון.

מכתב האישום עולה כי הוא נסע ברכבו לאורך השביל ועצר מדי פעם על מנת להצית את העשבים לצד השביל והמשיך בנסיעתו. מוקדי האש שהצית התפשטו במהרה, וכתוצאה מכך פרצה דליקה במקום. כוחות הכיבוי והמשטרה  שהוזעקו למקום הצליחו לכבות את האש בטרם נגרם נזק משמעותי.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום בפתח הממשלה לגל השריפות: "לפני כשבוע חווינו שריפות קשות מאוד, והן שרפו חלקים ניכרים של מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. הן הביאו לנזק רב - לאובדן טוטלי לעשרות משפחות. זה קורע את הלב, ואנחנו, במאמץ משותף עם שרי הפנים והשיכון, וכמובן משרדי וגם משרד הביטחון, מעבירים סיוע מיידי לתושבים שבתיהם נשרפו. אנחנו נעביר את זה, אני מקווה, כבר בישיבה הזאת, בסכום של ארבעה מיליון וחצי שקלים".