הממד החמישי: נשקלת אפשרות לערוך חיפוש בניידים של גנץ ואלשיך

גורם בכיר במשטרה מסר לחדשות 13 כי ככל הנראה במסגרת החקירה יהיה צורך לבחון את החומרים בנייד של השניים. גורמים בלהב 433: יש חשש שהמאגר שאליו קיבלו גישה אנשי החברה - דלף

זמן צפייה: 02:46

גורם בכיר במשטרה מסר היום (שישי) לחדשות 13 כי חרף העובדה שיו"ר כחול לבן לא חשוד במסגרת פרשת "הממד החמישי" - ככל הנראה לא תהיה ברירה במסגרת החקירה אלא לערוך חיפוש במכשיר הטלפון שלו במהלך החודשים הקרובים. נוסף לכך, לדבריו, חיפוש כזה יצטרך להיעשות ככל הנראה במכשיר הנייד של מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך.

הסיבה לכך היא שבלב הפרשה מצויים הקשרים בין הגורמים הבכירים, ועל כן ניתן לרדת לעומקה רק באמצעות בדיקת החומרים בטלפונים של המעורבים. הגורם הוסיף כי "ישנה סבירות גבוהה שנבקש בעתיד ששופט יעיין בהתכתבויות בין בני גנץ, רוני אלשיך, בנצי סאו ודודי כהן".

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-part-2002212137' autoplay='0' credit='מאור צור' desc='הסערה סביב פתיחת חקירת "הממד החמישי"' kid='1_4sm6qavl' duration='281'']

עוד בחדשות 13:

מקורבי אלדד: היועמ"ש עיכב חודשים את חקירת "הממד החמישי"

"פתיחת חקירת 'הממד החמישי' לפני הבחירות – החלטה פוליטית"

גנץ על פרשת הממד החמישי: "רגוע לחלוטין – סומך על מערכת החוק"

אלשיך וגנץ
אלשיך וגנץ | צילום: רויטרס

במרכז החקירה יעמוד דורון כהן, מנכ"ל החברה, שצפוי להיחקר באזהרה בימים הקרובים. החשד נגדו – הצגת מצגי שווא בפני המשטרה.

בתוך כך, בקרב גורמים בלהב 433 ישנו חשש שמאגר המידע הרגיש שאליו אנשי "הממד החמישי" קיבלו גישה - דלף. אנשי החברה היו מגיעים לאגפים השונים במשטרה ומתחברים למאגרים הכי רגישים, כולל מידע מודיעיני, וכנראה שזה נעשה ללא פיקוח.

בני גנץ נואם בכפר המכביה
בני גנץ נואם בכפר המכביה | צילום: חדשות 13

הפרשה יצרה משבר גדול בפרקליטות – שבכירים בה אומרים שלא נראה זה עשורים. הפרשה החלה כאשר לפני כשלושה חודשים הכין המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, חוות דעת שלפיה צריך לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "הממד החמישי". מאז עבר זמן, והיועמ"ש לא קיבל החלטה מסיבות שונות. במהלך החודשים הללו למברגר נתן תזכורות לעניין ושאל מדוע העניין לא מטופל.

לפני כמה ימים פנה השר גלעד ארדן למ"מ פרקליט המדינה אלדד בפנייה לפתוח בחקירה בפרשת הממד החמישי. ביום רביעי, בעוד היועץ נמצא בחופשה משפחתית בחו"ל, נפגש אלדד עם מומי למברגר, ואתמול הוא נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה. בתחילה אמר לו שהוא מעוניין לפתוח בבדיקה, כעבור כמה שעות מעדכן אותו שיודיע באותו ערב על חקירה. כאן מתפצלות הגרסאות - בקרבת היועץ אומרים: היועץ אמר לאלדד שזאת טעות, שאסור לעשות זאת וזה ייראה פוליטי. אלדד עם זאת אומר בשיחות בתוך הפרקליטות, שהיועץ לא הביע התנגדות.

דן אלדד
דן אלדד | צילום: חדשות 13

כאמור, מקורבים לממלא מקום פרקליט המדינה טענו היום כי היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט עיכב באופן פוליטי את החקירה הפלילית בפרשת "הממד החמישי". מנגד, לדברי בכירים בפרקליטות, אלדד רצה לרצות את שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן.

מקורבי ממלא מקום פרקליט הוסיפו כי מנדלבליט ידע ואף הסכים מראש להחלטה של אלדד להודיע אמש על פתיחה בחקירה, לאחר שחוות הדעת של המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברגר, לפיה יש היבטים פליליים בפעולות "הממד החמישי", הייתה מוכנה לפני כשלושה חודשים.

בתגובה לפרסום הכחיש אלדד את הדברים ומסר כי "מדובר בפרסומים שקריים, הן ביחס לתוכנם והן בייחוסם. הדברים מעולם לא נאמרו על ידי אלדד, לא מטעמו ולא על דעתו, והם אינם כלל מבטאים את השקפתו. אנו מזהירים מפני הסתמכות על מידע בלתי מוסמך ועל פרסומים אנונימיים המצטטים גורמים עלומים. ממלא מקום פרקליט המדינה מרגיש כי הוא והיועץ המשפטי לממשלה פועלים תוך אמון והערכה זה לזה ונחושים לעבוד יחד למען המדינה, שלטון החוק בה, ועצמאות מערכות האכיפה".

מאידך בכירי הפרקליטות טענו כי אסור היה לגעת בתיק, משום שכל החלטה סמוך לבחירות הייתה משרתת או פוגעת ביו"ר כחול לבן בני גנץ, שעמד בראש "הממד החמישי", וזאת בניגוד למדיניות הפרקליטות. "בא אלדד - והחליט לרצות את אוחנה", אמרו בכירים.