"קיבלת את אות הנשיא": ההודעה המזויפת שנשלחה לפעילים חברתיים

מספר אקטיביסטים קיבלו מכתב לכאורה מהמייל של בית הנשיא, עם לוגו רשמי, שבו נכתב להם כי נבחרו לקבל אות הוקרה. לאחר בדיקה, התברר כי מדובר בנוכלות. מטעם ריבלין צפויים להגיש תלונה במשטרה

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה | צילום: חדשות 13

מספר פעילים חברתיים קיבלו הודעה מבית הנשיא, שבה נכתב כי נבחרו לקבל את אות נשיא המדינה על גילוי רוח ההתנדבות עם חתימתו של הנשיא ראובן ריבלין. עם זאת, לאחר בדיקה התברר כי מדובר במייל מזויף שנשלח על ידי נוכל, שזייף את כתובת המייל וחתימתו של ריבלין.

כעת, בית הנשיא צפוי להגיש תלונה במשטרה על המקרה. גורם בבית הנשיא אמר לחדשות 13 כי "מבדיקה ראשונית לא נראה שהייתה פריצה של האקרים לשרתים, אלא שימוש בשרת מזויף שהפיק את כתובת המייל הזהה". מטעמו של ריבלין נמסר: "הנושא נבחן, נשקלת הגשת תלונה במשטרה".

הודעה מזויפת שנשלחה לפעילים חברתיים בשם בית הנשיא
הודעה מזויפת שנשלחה לפעילים חברתיים בשם בית הנשיא

פעילה חברתית שקיבלה את המייל המזויף אמרה: "שמחתי והתרגשתי שאחרי שנים של פעילות, קיבלתי אות הוקרה. מתישהו התחלתי לחשוד, פניתי לבית הנשיא והבנתי שנפלתי קורבן לנוכל". פעיל אחר סיפר כי "אני מרגיש שפגעו בי בנקודת תורפה, אני יכול להתרסק מזה. אני אפנה למשטרת ישראל כדי לראות מי זה האדם הנורא הזה שפגע בי ובחברתי. אנחנו לא נסלח, ייקח עוד זמן לרפא את הפצעים האלה. בדיוק עברתי טראומה אחרת ועכשיו גם הטראומה הזו נפלה עלי. אני מרגיש עצבות מאוד גדולה".