לפני שיעידו בתביעה האזרחית: המתלוננות נגד אייל גולן מדברות

בעוד כ-3 שבועות יחלו הדיונים בתביעה האזרחית שהגישו 3 נשים נגד הזמר המפורסם בפרשת "משחקי חברה". בריאיון, סיפרו שתיים מהן על הזעם עקב טענת המדינה לפיה המעשים נעשו בהסכמתן: "זה עוול"

זמן צפייה: 05:06

תיק אייל גולן נפתח שוב: בסוף החודש יחלו הדיונים בתביעה האזרחית בסך מיליוני השקלים שהגישו נגדו שלוש נשים, שבזמן הפרשה היו קטינות, וטוענות כי גולן ניצל אותן מינית וסרסר בהן בשביל חבריו. בריאיון בלעדי לחדשות 13, מספרות שתיים מהן על הזעם והתדמה בעקבות טענת המדינה שהוגשה הבוקר (רביעי), לפיה כל המעשים נעשו בהסכמתן.

"אותה מדינה שקבעה שאני עברתי ניצול מיני, הדחה לזנות ושנעשו בי מעשים חמורים - אותה מדינה היום, כשהיא נתבעת, באה ואומרת בכתב ההגנה שלה שאני מופקרת, שאני הסכמתי", אמרה נ' בכאב. נ' היא אחת העדות המרכזיות בפרשה, שנותרה המומה מכתב ההגנה שהגישה הפרקליטות בשם המשטרה, שניהלה את חקירת "משחקי חברה" לפני 7 שנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במשרד הבריאות סותרים את קיש: "ההקלות ייצאו לדרך כמתוכנן"

השרה גמליאל: האחראית לאסון הזפת – אונייה לובית שיצאה מאיראן

"בני הכה עצמו ואמר את שם הגננת": חשד להתעללות בפעוטון בבת ים

אייל גולן יוצא ממשטרת תל אביב
אייל גולן יוצא ממשטרת תל אביב | צילום: חדשות 13

נ' מספרת כי הפרשה הותירה בה צלקות, וכי הנפש שלה "פשוט מיטלטלת", כלשונה. לא זו בלבד, אלא שכעת, לטענתה, "המדינה ממשיכה לכסות על המעשים של אייל גולן". כאן, פנתה ישירות לזמר והאשימה: "לא מספיק שעשית לנו את מה שעשית לנו, אתה שולח זרועות שימשיכו את מסע ההכפשה והזלזול בנו".

עדה נוספת היא ט', שגם כן זעמה לגלות את תגובת הפרקליטות שטענה כי היחסים בינה לבין גולן היו בהסכמה. "זה שאייל גולן בן אדם מפורסם וזמר במדינת ישראל, לא פוטר אותו מלקיחת אחריות. הוא הבטיח אותי לאנשים מבלי שאני יודעת. הוא הביא את זה לסיטואציה שהבן-אדם כבר הגיע ואני פשוט צריכה להיות עם איתו, ואין לי איפה להגיד 'לא'. זה סרסור במלוא מובן המילה".

ט', תובעת את אייל גולן
ט', תובעת את אייל גולן | צילום: חדשות 13

פרשת "משחקי חברה" פרצה בנובמבר 2013. הזמר אייל גולן נחשד בעבירות מין, סרסור במעריצות, כמה מהן קטינות, ובקיום יחסי מין עם קטינות. התיק נגד גולן נסגר מחוסר ראיות, אולם הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד אביו, דני ביטון. ביטון הואשם והורשע במסגרת הסדר טיעון ונגזרו עליו שנתיים מאסר.

המתלוננות שקראו היום את כתב ההגנה שהוגש לבית המשפט ובו הטענה כי הסכימו למעשים, אינן מבינות כיצד הפרקליטות שהאמינה להן אז - שינתה פתאום את דעתה. "הסיפור קרה", הדגישה נ'. "נעשה פה עוול לשלוש ילדות וצריך לדעת את זה. הציבור צריך לדעת את זה. אני לא שקרנית. העדות שלי הייתה אמינה מהתחלה ועד הסוף".

נ', תובעת את אייל גולן
נ', תובעת את אייל גולן | צילום: חדשות 13

המתלוננות זועמות גם על בקשת הפרקליטות לקיים את הדיונים בדלתיים סגורות ואינן מבינות מדוע ממשיכים להגן על הזמר. "אני, בתור התובעת, לא אהיה מוכנה שהתיק הזה יהיה בדלתיים סגורות או עם צו איסור פרסום", הבהירה נ', והסבירה כי היא רוצה "שכולם יידעו מה קורה פה".

"שהציבור יראה, ישמע ויקבע כי אני יודעת את האמת והאמת היא רק אחת והאמת שלי היא הכי חזקה", הוסיפה ט'. "זה בן אדם שניצל אותי, ניצל את התמימות שלי, זה בן אדם שבגלל כל מה שקרה לי וכל הדבר הזה - אני אפילו לא הספקתי לחוות את הילדות כי גם ככה אני באה ממשפחה שהיא קשת יום. גיהינום אחד גדול", סיכמה בדמעות.

אייל גולן
אייל גולן | צילום: דנה ארז

מ"ליאם הפקות" נמסר בתגובה: "כתב ההגנה שהוגש על ידי משטרת ישראל לבית המשפט מוכיח שוב כי אייל לא עבר כל עבירה, ועלילת הדם של המתלוננות נגדו נמשך עד בלי די".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לאור הטענות שמעלות התובעות בכתב התביעה לגבי מספר מקרים שהיה בהם לטענתן מקום להמשיך בחקירה ולהגיש כתב אישום, נדרשנו להציג בכתב ההגנה את הודעות המתלוננות, שבין היתר, על בסיסן התקבלה ההחלטה כי החקירה בעניין זה מוצתה".