כסף עבור ברכות והיררכיה של ארגון פשע: מנגנון העושק של ברלנד

כפי שנחשף ב"הצינור", הרב גבה אלפי שקלים עבור סוכריות שהציג כתרופות. בחלק מהמקרים, על פי החשד, דרש כסף ממשפחות שאיבדו את יקיריהן, כדי ש"בתחיית המתים עם בוא המשיח - הנפטר יקום ראשון"

זמן צפייה: 01:11

מחקירת המשטרה בפרשת "עושק שחור", שבמסגרתה נעצר אליעזר ברלנד בחשד לעבירות מס של מאות מיליוני שקלים במשך שנים, עולה כי היררכיה של בקהילת "שובו בנים" הייתה כמו ב"ארגון פשיעה", שיש לו מנגנון מסודר לגבי עושק כספים מאנשים. החקירה נפתחה, בין היתר, בעקבות תחקיר חדשות 13.

לפי המשטרה, ברלנד גבה כסף, בתיווך מקורביו, עבור ברכות גם אחרי שהמבקשים רפואה מתו ממחלות חשוכות מרפא. מקורבי החשוד דרשו מהמשפחות עוד כסף, כדי להבטיח "שבתחיית המתים עם בוא המשיח - הנפטר יקום ראשון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בחשד לעבירות מס של מאות מיליונים: הרב ברלנד נעצר בירושלים

בלה צ'או: פרצו לחנות תחפושות – מחופשים לדמויות מ"בית הנייר"

דוח: שליש מהפגיעות ברשת – על רקע מיני; 70% מהנפגעים – ילדות

Ihwxag Wkypm4

כאמור, ראש קהילת "שוב בנים", אליעזר ברלנד, נעצר הבוקר בירושלים, בחשד לעבירות מס של מאות מיליוני שקלים במשך שנים, שקיבל מחולים שביקשו ממנו לרפא אותם. יחד עמו נעצרו אשתו וארבעה ממקורביו. שני שוטרים נפצעו בעימותים עם חסידי ברלנד ושישה מהם נעצרו.

"החשודים פעלו תוך ניצול ציני ואכזרי של מאות אזרחים ובני משפחותיהם, שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר, ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים בעבור ברכות ומרפא", מסרה המשטרה. על פי החשד, ברלנד ומקורביו הלבינו הון לכאורה באמצעות עשרות חשבונות בנק. השישה חשודים בעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס. זאת, בתום חקירה שארכה חודשים.

עורכי דינם של החשודים, רותם טובול ועדי כרמלי, מסרו: "כפי הנראה המדובר בחשדות שכבר נחקרו לפני מספר חודשים. אנו סבורים שהתמונה תתבהר בדיון שייערך היום בבית המשפט".