השיטה, התיעוד - ועד המדינה: גילויים חדשים מפרשת הסמים באל על

רשת מתוחכמת שהבריחה מאות ק"ג של קוקאין לישראל נחשפה כאשר בלדר שנחת מדרום אפריקה התבקש להעביר מזוודה במכונת שיקוף, ונאלץ להשאיר אותה ולצאת מנתב"ג. "כל ליין ההברחה נבנה על אנשי שב"כ"

זמן צפייה: 20:53

זה אירע בנובמבר 2018. מידע מודיעיני כללי שהגיע לחוקרי להב 433 הוביל אותם לפשוט על נתב"ג. הם שמעו על נתיב קבוע של הברחת קוקאין מדרום אפריקה לישראל. בטיסת "אל על" שנחתה מיוהנסבורג, דרום אפריקה, אמור היה להיות בלדר עם משלוח של סמים. לבלדר אמור היה להמתין, על פי החשד, ראש מדור הביטחון ב"אל על", רמי יוגב.

במקביל, מהטיסה ירד בלדר בשם "מסילתי" עם מזוודת טרולי ומזוודה נוספת שאסף בכבודה. לאחר שחצה את אולם הנוסעים לכיוון היציאה, אחד המוכסים ניגש אליו וביקש ממנו להעביר את המזוודה דרך מכונת השיקוף. הבלדר הניח את שתי המזוודות במכונה, לקח את המזוודה האישית הגדולה - ויצא מהשדה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוטרים הותקפו באבנים כשפיזרו חתונה בשומרון – שלושה נפצעו קל

חשד לאונס קבוצתי של בת 13 בדרום – טרם נעצרו חשודים

מגמת הירידה נמשכת: 4,922 נדבקים ביממה; 6.7% מהבדיקות חיוביות

רוויטל יוגב, אשתו של רמי יוגב
רוויטל יוגב, אשתו של רמי יוגב | צילום: חדשות 13

ובעוד הבלדר כבר עושה את דרכו במונית לנתניה - רק אז מצא המוכס במזוודה 20 ק"ג של קוקאין. המשטרה פתחה בחקירה אלא שאז, גילו החוקרים שהתופעה הייתה הרבה יותר גדולה. חולפים ארבעה ימים בלבד מפרוץ החקירה והמעצרים והמשטרה ממהרת לחתום על הסכם עד מדינה עם א"א, מי שהרוויח כ-800 אלף שקלים מכל הברחה.

אחרי שנגבו עדויות מעד המדינה, התגבש כתב האישום שפירט כיצד עבדה השיטה: ביוהנסבורג היו מי שדאגו שמזוודת הסמים לא תעבור שיקוף, הבלדר העלה אותה לטיסה, ובפתח המטוס בבן גוריון ממתין יוגב. הוא מוציא את המזוודה באמצעות האישורים הביטחוניים שלו, מעביר אותה לנהג ב"איירפורט סיטי" - והנהג מבצע את המשלוח ליעד.

איך נקשר שמו של רמי יוגב, אדם נשוי עם שלושה ילדים, לעולם הפשע והברחות הסמים? ובכן, על פי עדותו של ל', שוטר לשעבר שהבריח מזוודות בשביל עד המדינה - גם חשודים נוספים ששמם נקשר בפרשה הם כאלו שאפשר "לסמוך עליהם", כלשונו, "אנשים שבחיים לא תבואי ותגידי שהם אנשים מפוקפקים, עם עבר פלילי. כולם מהשורה הראשונה, אנשי שירות. מי בכלל יחשוד? כל ליין ההברחה בנוי על אנשי שב"כ"

אלא שעד המדינה, כך לפי עורך הדין רמי כהן, שמייצג את רמי יוגב, הודה בעצמו כי יוגב מעולם לא היה מתעסק עם סמים. "העד סיפר במשטרה ובבית המשפט שהוא אמר לרמי שמדובר בכסף ובזהב, כי אם היה אומר לרמי שמדובר בסמים, רמי היה נותן לו בעיטה ומעיף אותו מהעניין", הוסיף.

שנתיים חלפו מאז שיוגב נעצר - וגם אשתו רויטל מסרבת להאמין. "פתאום קיבלתי טלפון, 'רמי  נעצר'", שחזרה את אותו היום שבו השתנו חייה. "ברגע שהוא אמר לנו 'סמים' היה לנו ברור שזה לא קשור לרמי. אז בסדר, הם יחקרו, יבררו ותכף תיגמר השטות הזאת. אם מישהו היה אומר לי ששנתיים אחר כך עדיין לא נראה אפילו את קצה קצו של הסוף, לא הייתי מאמינה".

אשתו של יוגב אף טוענת כי במהלך החקירה, הפעילו על בעלה "שיטות עינויים. המטרה שלהם בחקירה הייתה להוציא ממנו הודאה ולכן הלחץ שהם הפעילו עליו שהוא יודה היה לא אנושי. הוא לא הודה, לא נשבר. הוא אמר כל הזמן, 'אני לא עשיתי את זה, אני לא אודה במשהו שלא עשיתי. אני לא קשור לסמים האלה'".