חומר רגיש שהיה בטלפונים של אפי נוה - דלף; חשש שישמש לסחיטה

אלפי קבצים, שהיו שמורים במכשיריו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הגיעו לכמה גורמים - חלקם בעלי זיקה לארגוני פשע. זאת, למרות שהיו אצל מערכת אכיפת החוק במסגרת חקירת "מין תמורת מינוי"

זמן צפייה: 03:32

בימים האחרונים דלפו אלפי קבצים, בהם תמונות, סרטונים והודעות, שהיו שמורים במכשירי הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. כך נחשף הערב (שלישי) בחדשות 13. זאת, על אף שהיו אמורים להישמר בידי מערכת אכיפת החוק, וחרף המאמצים הכבירים שעשתה הפרקליטות כדי לשמור על המידע חסוי. החשש כעת הוא שהקבצים יגיעו לגורמים עבריינים, וישמשו לסחיטת בכירים במערכת המשפט ובפוליטיקה.

המידע שהיה שמור בטלפונים, שמצויים בידי גורמי החקירה, הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשת "מין תמורת מינוי" - ולכמה מהם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נווה עצמו. מדובר בשיחות רגישות שניהל עם שופטי ביהמ"ש העליון, נשיאי בתי משפט מחוזיים, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים, וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירים במערכת אכיפת החוק עם נוה - מידע אינטימי הקשור גם לעורכות דין.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20191224-2040' autoplay='0' credit='' desc='תגובת אפי נוה לחשיפת חדשות 13' kid='1_487sb9vd' duration='128'']

עוד בחדשות 13:

תחקיר הרג המשפחה ברצועה: "ההערכה הייתה שלא ייפגעו אזרחים"

יפה יששכר: "נעמה רוצה להגיש ערעור לערכאה גבוהה יותר"

רה"מ עונה לסער: "ההצעה למנות אותי לנשיא – יישור קו עם השמאל"

יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין, עו''ד אפי נוה

ההשלכות של דליפה זו, שטרם ברור כיצד קרתה, עלולות להיות כבדות משקל. מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע - שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים - ישמש ככלי להפעלת לחצים.

בעניינם של שופטים בכירים מכהנים - מידע מביך עלול לשמש ככלי לסחיטה ולהטיית משפטים. גם עורכי דין עלולים להיות נתונים לסחיטה בהקשר זה.

נוסף לכך, ידוע שנוה היה בקשר עם הגורמים הבכירים ביותר בפרקליטות. במידה שיש שם שיחות על תיקים רגישים, על סודות מקצועיים או אינטימיים של פרקליטים - אלו יכולים להיות כלי בידי גורמים בעלי אינטרסים.

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: פייסבוק

עיתונאים עלולים להיפגע שכן המקורות שלהם, השיחות שלהם וסודות מעולם המשפט עלולים להיחשף. בנוסף, כל הודעה או שיחה מוקלטת של נוה עם פוליטיקאי - עלולה להיחשף גם כן.

התוכן דלף החוצה מבעד לידי הפרלקיטות, שהיא זו שמלכתחילה קיבלה את החומר, וכעת נמצא אצל גורמים שעלולים לעשות בו שימוש לרעה.

אפי נוה מסר בתגובה לחשיפת חדשות 13: "אני לא מבין את זה. איך זה קרה? איך זה דולף? אתה יודע איזה דברים יש לי שם? זה מטורף. יש צו איסור פרסום. אתה קולט מה הולך פה? זה יכול לדלוף או מהמשטרה והפרקליטות, או ממני. ברור שלי אין אינטרס לעשות את זה. עדיין לא קיבלתי את הטלפונים".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "העניין אינו מוכר לנו, אנו מסבים את תשומת הלב לכך שישנו צו איסור פרסום על כל פרט או מידע שהושג מתוך הטלפונים הסלולריים של אפי נוה ובכלל זה שיחות ומסרונים גם אם הם מצויים בידי צד שלישי".

עורך דינו של אפי נוה, בעז בן צור, מסר בתגובה: "החומרה הגלומה בדברים ברורה. מכשירי הטלפון הנייד של מר אפי נוה נגנבו ונפרצו על ידי הגב' הדס שטייף, ומאז הם נמצאים בחזקת המשטרה והפרקליטות. היחידים שנחשפו לתוכן המכשירים הם גורמי האכיפה וגב׳ הדס שטייף ומי מטעמה. דרישה תקיפה שהפנה נוה למשטרה ליטול מגב' שטייף את החומרים ולוודא היטב כי אלה אינם מודלפים למקורות אחרים - לא נענתה, וגם לאחר שהתברר כי החלה דליפתם לא בוצעו החקירה והפעולה הנדרשות בנושא. כעת, דליפת תוכן המכשירים, שכללו מטבע הדברים שיחות אישיות ופרטיות עם גורמים רבים - מבהירה היטב עד כמה מופרכת היתה ההחלטה להעניק ׳חסינות׳ לעבריינים האמיתיים בפרשה זו, ומהן ההשלכות של פגיעה חריפה כל כך בפרטיותו של אדם".

עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את עורכת הדין שנחשדה בפרשת אפי נוה, בתגובה לפרסום חדשות 13: "ככל והמידע נכון ואכן החומרים הודלפו והגיעו לידיים הלא נכונות, הרי שמדובר במחדל חמור ביותר ואני מצפה שהמשטרה תבדוק כיצד חומרי חקירה כה רגישים דולפים".