הקטין בפרשת דומא יכנס לכלא ביום שני - למשך 10 חודשים

הצעיר, שהיה קטין בעת רצח משפחת דוואבשה והורשע בקשירת קשר לפשע, כבר ריצה 32 חודשי מאסר מתוך 3.5 שנים. הוא ביקש לבטל את עיכוב הביצוע שניתן לו - וימשיך לרצות את עונשו • פרסום ראשון

צעיר שהורשע במעורבות בפיגוע בדומא

פרסום ראשוןהחל מיום שני הקרוב, ולמשך עשרה חודשים, אחד המעורבים בפרשת דומא - אשר היה קטין בעת ביצוע רצח משפחת דוואבשה בשנת 2015 וכבר ריצה 32 חודשי מאסר, ייכנס לכלא להמשך ריצוי עונשו.

הצעיר, שהורשע בקשירת קשר לפשע ממניע גזעני ובחברות בארגון טרור וריצה את מרבית העונש שהוטל עליו - 3.5 שנות מאסר, ביקש לבטל את עיכוב הביצוע שניתן לו בשביל שיוכל לערער על גזר הדין, והודיע כי החליט להשלים את חודשי המאסר שנותרו לו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"הילדים פשוט בוכים": בעקבות עומס גולשים – אתר הפסטיגל קרס

פרופ' אש: "חנויות הרחוב והקניונים ייסגרו – לא יהיה מנוס"

התקדמות במגעים למניעת בחירות; גורם בכחול לבן: "תהיה רוטציה"

בחודש ספטמבר, בית המשפט המחוזי בלוד גזר שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל בגין רצח שלושת בני משפחת דוואבשה, ו-20 שנות מאסר נוספות על ניסיון רצח והצתת בית. בן אוליאל, כזכור, היה הנאשם במרכזי בפרשת והורשע בשלוש עבירות רצח. מלבד זאת, הוא הורשע בשתי עבירות נסיון רצח, שתי עבירות הצתה, וסעיף קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני. בן אוליאל זוכה מסעיף חברות בארגון טרור מחמת הספק.

בפתח הדיון, אמרה השופטת רות לורך: "בן אוליאל נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא - אובדן חייהם של בני משפחה אחת, שלושה אנשים, ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידיאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים. תהיה זו תוצאה לא מוסרית בנסיבות המקרה לראות בפעולתו כמעשה אחד לצורך גזירת הדין".

עוד הוסיפה השופטת: "שקלנו את התנהלות רשויות החקירה של הנאשם - שב"כ הפעיל לראשונה מאז הקמתו אמצעים מיוחדים נגד נאשמים יהודים. הפעלת האמצעים פגעה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של הנאשמים, ופגעה בשלמות הנפש. הנאשם לא נטל אחריות". עו"ד יעל עצמון מפרקליטות מחוז מרכז התייחס לגזר הדין: "גזר דינו מעביר מסר חשוב - טרור הוא טרור. מי שיבצע פיגוע על רקע לאמני יענש".