אישום: 2 חיילי מצ"ח לחצו על חייל להפוך למקור – והוא התאבד

מכתב האישום עולה כי השניים לא דיווחו על מצוקה נפשית שזיהו אצל הלוחם לאחר שהפעילו עליו לחץ לדווח על עבירות סמים. הסנגוריה הצבאית: אירוע טרגי, אך התביעה לא ייחסה לנאשמים אחריות למוות

זמן צפייה: 02:07

כתב אישום הוגש נגד שני חיילי מצ"ח שהשתחררו לאחרונה, ובו סעיפי ידיעות כוזבות, אי קיום פקודה והתנהגות שאינה הולמת. זאת, לאחר שלא דיווחו על מצוקה נפשית אצל חייל שביקשו לגייס כמקור, והוא התאבד כמה ימים לאחר פגישתם, כך הודיע דובר צה"ל הודיע היום (חמישי).

מכתב האישום עולה כי השניים רצו לגייס את החייל חסר העבר הפלילי כמקור, שידווח על עבירות סמים בבסיס ביסל"ח שבדרום הארץ, והפעילו עליו לחץ רב. הוא חזר מהפגישה עימם וכמה ימים אחר כך, כאמור, נטל את נפשו. כתב האישום הוגש לאחר שהתקיים שימוע, משפחתו של החייל עודכנה בהחלטה.

לוחם גבעתי רבט נ' שהתאבד בלחץ חוקרי מצח
לוחם גבעתי רבט נ' שהתאבד בלחץ חוקרי מצח | צילום: באדיבות המשפחה

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שני החיילים שפצעו את חברם שוחררו בתום חקירתם: "הכול משעמום"

פציעת הלוחם בצפון: שני חיילים נחקרו בחשד להשלכת האבנים

דוח הסנגוריה הצבאית: שימוש יתר בעונשי מעצר בצה"ל

מהסנגוריה הצבאית, המייצגת את החיילים, נמסר: "צר לנו על החלטת התביעה הצבאית להגיש כתב אישום. אין ספק שמדובר באירוע טרגי וקשה, אך אין בכך כדי להצדיק הגשת כתב האישום. הדבר ברור גם מסעיפי האישום שהתביעה הצבאית בחרה לייחס לחיילים, שכלל אינם מייחסים אחריות מצדם למותו של החייל. כמו כן, הם מבקשים להביע צער עמוק על מותו, ושולחים תנחומים למשפחה. הסנגוריה הצבאית תלמד את פרטי האישום ותגיב להאשמות בבית הדין הצבאי".

לוחם גבעתי רבט נ' שהתאבד בלחץ חוקרי מצח
לוחם גבעתי רבט נ' שהתאבד בלחץ חוקרי מצח | צילום: באדיבות המשפחה