היועמ"ש גנז התיק נגד חוקרי שב"כ שנחשדו בפגיעה ברוצח רנה שנרב

סאמר ערביד, שעמד בראש החולייה שביצעה את הפיגוע במעיין בדולב, אושפז במהלך חקירתו במצב קשה. אחרי שהתלונן, כמה חוקרים נחקרו באזהרה בחשד לשימוש בכוח. כעת, מנדלבליט הורה לסגור את התיק

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הבוקר (ראשון) כי החליט לגנוז את תיק החקירה שנפתח נגד כמה חוקרי שב"כ, אשר נחשדו כי פגעו בסאמר ערביד, הנאשם ברצח רנה שנרב בפיגוע במעיין בדולב לפני כשנה וחצי.

כזכור, נגד ערביד, שהיה ראש החולייה שביצעה את הפיגוע, הוגש כתב אישום בגין גרימת מוות בכוונה תחילה. במהלך חקירתו בשב"כ הוא התמוטט ואושפז במצב קשה בבית החולים. לאחר שהתלונן, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירה פלילית נגד החוקרים - עליה הוצא צו איסור פרסום.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה מספר חוקרי שב"כ בחשד לשימוש בכוח שלא כדין, נגבו הודעות מעדים, נתפסו מסמכים והתקבלו חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית. כעת, לאחר בחינת הראיות, החליט כאמור מנדלבליט לגנוז את תיק החקירה, ונימק זאת בכך ש"אין תשתית להוכחת ביצוע עבירה". בהמשך, הורה היועץ המשפטי "לפעול להפקת הלקחים הנדרשים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל האירועים האלימים: 145 עצורים בפשיטה בכפר טורעאן

נתב"ג צפוי להיסגר לשבועיים, חריגים יאושרו בוועדה מיוחדת

"לא ישנתי כל הלילה": אסף גרניט על השבוע שאחרי הזכייה במישלן

Whatsapp Image 2019 08 26 At 0
מעצרת חוליית המבחלים החשודים ברצח רנה שנרב | צילום: דובר צה''ל

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: "שירות הביטחון הכללי שיתף פעולה באופן מלא עם חקירת מח"ש ומברך על החלטת היועמ"ש לממשלה לסגור את תיק החקירה. המידע שהתקבל בחקירתו של המחבל הביא לאיתור אמצעי לחימה רבים ולסיכולם של פיגועים נוספים שתוכננו על ידי ארגון הטרור החזית העממית".

גם ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן בירך על החלטת היועמ"ש, ומסר: "מגבה את חוקרי השב"כ אשר ביצעו משימתם במקצועיות, בממלכתיות ועל פי חוק, ובפעולתם הצילו חייהם של ישראלים רבים".

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב | צילום: באדיבות המשפחה

על פי כתב האישום שהוגש בדצמבר 2019, ערביד ושניים מחברי החולייה בחנו את האפשרות לבצע פיגוע בו יניחו מטען חבלה במטרה לגרום למותם של ישראלים. הם הגיעו למעיין בדולב מספר פעמים על מנת לאסוף מידע על השטח ולבדוק מהם הזמנים שבהם מגיעים חיילים ומתיישבים יהודים למעיין.

השלושה החליטו לבצע את הפיגוע במהלך חודש אוגוסט, ולהניח במעיין מטען ביום שישי - אולם משום שבמהלך הנסיעה למקום התברר להם כי טרם הושלמה במלואה הכנת הפצצה, הם חזרו לאחור והחליטו לבצע את הפיגוע במועד אחר - יום שישי, 23 באוגוסט, סמוך ליום הזיכרון של "אבו עלי מוצטפא" שהיה מבכירי החזית העממית בעבר.

בבוקר הפיגוע, נסעו ערביד והשניים הנוספים למעיין. הם לקחו עימם אקדחים, כבלי חשמל, סכין יפנית, סוללה, משקפת, כפפות, בגדים להחלפה ומצלמה שתתעד את הפיגוע. הם הניחו את המטען בשביל המוביל למעיין, כיסו אותו בעשבים ועלו לנקודה בהר שבה יכלו לתצפת על העוברים והשבים. בסביבות השעה 10:00, הגיעו למקום הרב איתן שנרב וילדיו איתן ורנה. אז, ערביד "הפעיל את מטען החבלה", כך לפי כתב האישום, "והכול במטרה לגרום למותם של בני משפחת שנרב".