הפיגוע במעיין בדולב: כתב אישום הוגש נגד ראש חוליית המחבלים

סאמר ערביד, שאושפז אחרי חקירת שב"כ, נאשם בגין גרימת מוות בכוונה בפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב. מכתב האישום עולה כי ערביד והחולייה עלו להר, תצפתו על העוברים והשבים - והפעילו את הפצצה

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע הקטלני במעיין בדולב בו נרצחה הנערה רנה שנרב, בגין גרימת מוות בכוונה. כזכור, ערביד התמוטט ואושפז קשה אחרי חקירת שב"כ, אך החלים כעבור מספר ימים.

על פי כתב האישום, ערביד ושניים מחברי החולייה בחנו את האפשרות לבצע פיגוע בו יניחו מטען חבלה במטרה לגרום למותם של ישראלים. הם הגיעו למעיין בדולב מספר פעמים על מנת לאסוף מידע על השטח ולבדוק מהם הזמנים שבהם מגיעים חיילים ומתיישבים יהודים למעיין.

השלושה החליטו לבצע את הפיגוע במהלך חודש אוגוסט, ולהניח במעיין מטען ביום שישי - אולם משום שבמהלך הנסיעה למקום התברר להם כי טרם הושלמה במלואה הכנת הפצצה, הם חזרו לאחור וקבעו לבצע את הפיגוע במועד אחר - יום שישי, 23 באוגוסט, סמוך ליום הזיכרון של "אבו עלי מוצטפא" שהיה מבכירי החזית העממית בעבר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נחשפה תשתית טרור בשטחים – שכמה מחבריה ביצעו את הפיגוע בדולב

"חקירת ראש החוליה שביצעה הפיגוע בדולב מנעה פיגועים נוספים"

הפיגוע במעיין בדולב: צה"ל מיפה בית של מחבל נוסף לקראת הריסתו

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב ז''ל | צילום: תנועת בני עקיבא

בבוקר הפיגוע, נסעו ערביד והשניים הנוספים למעיין. הם לקחו עימם אקדחים, כבלי חשמל, סכין יפנית, סוללה, משקפת, כפפות, בגדים להחלפה ומצלמה שתתעד את הפיגוע. הם הניחו את המטען בשביל המוביל למעיין, כיסו אותו בעשבים ועלו לנקודה בהר שבה יכלו לתצפת על העוברים והשבים. בסביבות השעה 10:00, הגיעו למקום הרב איתן שנרב וילדיו איתן ורנה. אז, ערביד "הפעיל את מטען החבלה", כך לפי כתב האישום, "והכול במטרה לגרום למותם של בני משפחת שנרב".

כתב האישום, המפורט על פני 18 עמודים, מאשים גם את ערביד בניסיון לגרימת מוות בכוונה, קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, סחר בציוד מלחמתי, חברות בהתאחדות בלתי מוכרת, איומנים צבאיים בלא היתר, הנחת פצצה וכן נשיאת, החזקת וייצור נשק.

עין בובין הסמוך להתנחלות דולב
עין בובין הסמוך להתנחלות דולב | צילום: רועי תורתי

בתוך כך, הבוקר פורסם כי שב"כ חשף לאחרונה תשתית טרור נרחבת של החזית העממית שפעלה ביהודה ושומרון, וסיכל פיגועים שתכננה. במהלך הפעילות נעצרו כ-50 פעילי טרור, בהם שלושה חברי חולייה שהיו מעורבים בתכנון והוצאה לפועל של הפיגוע בעין בובין.

במסגרת חקירת השלושה נחשף מידע שהוביל לאיתור ותפיסה של אמצעי לחימה רבים, בהם רובי M-16, רובי קלאצ'ניקוב, רובה גליל, רובה קארבין, מיני עוזי מאולתר, אקדחים, משתיק קול, חומרי דשן רבים המשמשים לבניית מטענים, נפצים, כדוריות ברזל למטען, ותחמושת מכל הסוגים. עוד אותרו מכשירי קשר, כוונות טלסקופיות וסוללה ניידת להפעלת מטענים.

חלק מחברי החזית העממית שנתפסו בפעולת כוח הימ''מ
חלק מחברי החזית העממית שנתפסו בפעולת כוח הימ''מ | צילום: תקשורת שב''כ

כזכור, במהלך חקירתו התמוטט ערביד ואושפז במצב קשה. כעבור כמה ימים, הוא שוחרר מבית החולים והוחזר לחקירה בשב"כ. בטרם התמוטטותו, לא הכחיש ערביד את המיוחס לו. הוא נכנס לחקירה שמוגדרת חקירה של "פצצה מתקתקת", שבה מופעלים גם אמצעי לחץ פיזי - אבל לא ספונטניים. אמצעים כאלה מופעלים רק לאחר קבלת אישור מהדרג הבכיר בשב"כ ונמצאים תחת פיקוח משפטי.