הוארך מעצר החשוד בהתעללות בכלב: "נדרשת הסתכלות פסיכיאטרית"

הוחלט כי הצעיר שתועד מכה כלב יישאר במעצר עד מחר. הוא נשלח להסתכלות לאחר שהשופט כתב ש"התאכזרות לשמה בבע"ח מחייבת בדיקה פסיכיאטרית". מצבו של הכלב טוב: "מקבל טיפול והרבה ליטופים"

זמן צפייה: 02:39

בית משפט השלום בת"א האריך היום (רביעי) ביום נוסף את מעצרו של אלן רוס מוריסון, החשוד בהתעללות בכלב. החשוד נשלח לבדיקה פסיכיאטרית לאחר שהשופט יגאל נמרודי קבע כי "התאכזרות לשמה בבעלי חיים מחייבת הסתכלות פסיכיאטרית".

"צפיתי בסרטונים שהוצגו לפניי", כתב השופט. "תמונת המצב מעידה על אכזריות חסרת גבול כלפי בעל חיים חסר ישע, שבמשך כל זמן ההתעללות בו, לא הפסיק לזעוק. כל זאת לא גרמו לחשוד להפסיק את ההתעללות וההתאכזרות בכלב".

צעיר תועד מתעלל בכלב בבת ים
צעיר תועד מתעלל בכלב בבת ים | צילום: פייסבוק

"למעצרו מתקיימת עילת המסוכנות", קבע השופט. "מסוכנות לבעל חיים אינה חמורה פחות ממסוכנות לאדם. התאכזרו החשוד לכלב היא משמעותית, מובהקת וקשה ביותר". השופט הורה לפסיכיאטר המחוזי לבחון את מוריסון ולהכין חוות דעת ראשונית בעניינו עד למועד הדיון הבא.

עו"ד קרן בלס שמייצגת את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה: "מדובר בצעיר עולה חדש, הוא הביע צער וחרטה עמוקים על האירוע. לאור מצבו הנפשי בית המשפט הפנה אותו לבדיקה פסיכאטרית. אנו ממתינים לקבלת תוצאות הבדיקה".

מפקחי משרד החקלאות הגיעו אמש למקום במהירות, ופינו את הכלב למתקם המוגן של משרד החקלאות. עם קבלתו בלילה במתקן, עבר הכלב בדיקה ראשונית, בה עלה שמצבו טוב. על כן הוחלט לתת לו מנוחה לאורך הלילה עקב היותו נסער מאוד לאור ההמולה וההתעללות הקשה שעבר. הבוקר, בתום המנוחה, התבצעה בדיקה מקיפה ממנה עולה כי הכלב במצב טוב, ובאופן מפתיע הוא חברותי ולא מפוחד. גם בצילומי הרנטגן שנעשו הבוקר לכלב הממצאים תקינים.

הכלב שעבר התעללות בבת ים
הכלב שעבר התעללות בבת ים | צילום: משרד החקלאות

הכלב נלקח לאחר המקרה למתקן של משרד החקלאות ועבר בדיקה ראשונית שממנה עלה שמצבו טוב. הבוקר התבצעה בדיקה מקיפה שהעלתה כי מצבו תקין. בתום שיקום וטיפול פיזי והתנהגותי הוא יועבר לאימוץ.

"הכלב מקבל טיפול והרבה ליטופים, חום ואהבה במתקן המוגן שלנו", סיפרה ד"ר דגנית בן דב שליוותה את הטיפול בכלב. "בהחלט מסתבר שלכלב הזה יש אופי מאוד חזק וטוב. הוא מכיר טובה ותודה".

כזכור, הצעיר נעצר הלילה לאחר שתועד כשהוא מתעלל באלימות בכלב בביתו. סרטון התקיפה הופץ ברשתות החברתיות ועורר זעם ציבורי נרחב. פעילי זכויות בעלי חיים, בהם מישל טרוני, מיהרו להגיע לביתו של הצעיר, התעמתו איתו ושחררו את הכלב.

כ-200 בני אדם התקהלו מחוץ לביתו של הצעיר, ובין היתר גם ראש העיר הגיע למקום. בשל המהומה שנוצרה במקום, השוטרים שהוזעקו נאלצו להבריח את החשוד החוצה דרך חלון ביתו.