חשד: מאות תמונות עירום של נשים ונערות הופצו בטלגרם; 12 נעצרו

על פי החשד, העצורים, בגילי 30-17, הפיצו צילומים אישיים של מאות קורבנות בקבוצות ברשת החברתית, שבהן חברים אלפי אנשים. המשטרה פשטה על בתיהם והחרימה מחשבים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 05:01

משטרת תל אביב עצרה הבוקר (רביעי) 12 בני אדם בחשד שהפיצו תמונות עירום וסרטונים של מאות נשים ונערות בטלגרם - ללא ידיעתן או הסכמתן. כך פורסם לראשונה בחדשות 13. התמונות פורסמו בקבוצות, שבהן חברים אלפי משתמשים. בין היתר, לפי החשד, נשים תועדו בתאי הלבשה בקניונים ומקומות ציבורים - וצולמו ללא ידיעתן. המעצרים התרחשו בעקבות חשיפת התוכנית הצינור.

לאחר חקירה סמויה בימ"ר תל אביב, פשטה הבוקר המשטרה על בתי 12 החשודים, בגילי 30-17, עצרו אותם והחרימו מחשבים שהיו ברשותם, וכן תפסו חפצים נוספים שעשויים להוות ראיות נגדם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אונס בת ה-13 בדרום: חשוד נוסף זומן לחקירה

הרצח הכפול בנגב: המשטרה עצרה שני חשודים שאיימו בנקמה

עימות אלים בהופעה של יובל מנדלסון – הזמר נלקח לחקירה • תיעוד

אזיקים
אזיקים | צילום: getty

הגבר החשוד בניהול אחת מקבוצות הטלגרם הוא מאבטח במוסד רפואי. עצור אחר, קצין משוחרר מצה"ל, חשוד בהפצת תמונות עירום שלו עם בת זוגו, טען בחקירתו כי "פרצו לי לענן, לא אני הפצתי את התמונות".

עו"ד שי רודה, המייצג את החשוד בניהול אחת הקבוצות בטלגרם מסר בתגובה: "מרשי נחקר בחשד לניהול קבוצה בטלגרם, מכחיש את החשד המיוחס לו, וטוען כי לא צפה בחלק מהסרטונים שהעביר, ובסרטונים שהעביר, לא ניתן להבין שצולמו תוך פגיעה הפרטיות".

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

לא צילמת - לא קרה: כך מפיצים בני הנוער פורנוגרפיה בטלגרם

כמעט כל בני הנוער כבר נחשפו לפורנוגרפיה בטלפונים הניידים שלהם. כמות המידע שמציפה את הדור שגדל עם מסך ומצלמה בכף היד - מורידה יותר ויותר את גיל החשיפה לפורנוגרפיה. החשיפה הזו יוצרת אצל אותם בני נוער תפיסה שגויה, לפיה אם לא צילמת - זה לא באמת קרה. בתווך הזה ישנם גם ההורים - שלא מבינים בכלל מה קורה בקבוצות הוואטסאפ של ילדיהם.

אין ספק שהתופעה, שבה תמונות של נערות שצולמו במצבים אינטימיים מופצות בעיקר בקבוצות אנונימיות, בעיקר בטלגרם, הופכת למגפה. "הכרתי ידיד שהפך לחבר מאוד טוב. לצערי הרב, הוא בגד באמון שלי. שלחתי לו תמונות אישיות, וזמן קצר אחר כך התחלתי לקבל הודעות מחברים שלו, 'זאת את?', או 'איזה חזה יפה יש לך'", סיפרה שירה (שם בדוי).

עד לפני שנתיים המנהג המפוקפק היה להפיץ את התמונות האינטימיות לקבוצות חברים מצומצמות. היום, מתנהל בקבוצות הטלגרם סחר של ממש. תנאי הקבלה לקבוצות מעודדים את ההפצה, המנוגדת לחוק.

"בשביל להיכנס לקבוצות האלה, את צריכה לשלוח סרטוני סקס או תמונות עירום של נשים או נערות", אומרת ספיר אזולאי בת ה-18, מארגנת המחאה "לא סתם חפץ". אזולאי ארגנה עם אחרות הפגנה כנגד התופעה, שתתקיים מחר ב-17:00 בצומת עזריאלי.