חקירת האסון במירון: "שרים לחצו להכניס מספר רב של משתתפים"

לפי גורמים המעורים בפרטי החקירה, חברי ממשלה דרשו מהמשטרה להגדיל את מספר הנוכחים באתר כדי "לפצות" על האירוע שבוטל אשתקד. המהנדסים שאישרו את תוואי המתחם צפויים להיחקר באזהרה

זמן צפייה: 02:21

גורמים המעורים בפרטי חקירת האסון בהר מירון, שבו נהרגו 45 בני אדם, סיפרו הערב (שישי) לחדשות 13 כי שרי הממשלה הפעילו לחץ על המשטרה שתכניס מספר רב של משתתפים למתחם. לדברי הגורמים, השרים נימקו את הדרישה בטענה שבאה לפצות את המשתתפים על כך שהאירוע בשנה שעברה בוטל, בשל הנחיות הקורונה.

בתוך כך, המהנדסים שאישרו את תוואי המתחם צפויים להיחקר באזהרה. יתרה מזאת, גורמי חקירה קוראים לחקור גם את רב הכותל והמקומות הקדושים, שאחראי על האתר בהר מירון. עם זאת, לא ברור מי יחקור את הגורמים האזרחיים.

כוחות הצלה, הר מירון
כוחות הצלה בהר מירון בעקבות האסון | צילום: ללא

כאמור, 45 בני אדם נהרגו הלילה כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים זיו ורמב"ם שהפעילו נוהל מיוחד באירוע.המשטרה ביקשה מהנוכחים במקום להתפנות - אלא שרבים מהם סירבו, והחלו להתעמת עם הכוחות.

לאחר מכן הגיע למתחם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והכריז כי יום ראשון יהיה יום אבל לאומי, ישיבת הממשלה שתוכננה נדחתה. הממשלה אישרה את ההחלטה במשאל טלפוני והדגלים יורדו לחצי התורן. שר החינוך יואב גלנט הורה לפתוח את הלימודים ביום ראשון בשיחה על האסון.

"אסון הר מירון הוא מן האסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. אנחנו דואבים על הנספים, ליבנו עם המשפחות וגם עם הפצועים שאנחנו מייחלים להחלמתם המלאה", אמר נתניהו. "היו פה מראות קורעי לב, אנשים שנמחצו אל המוות, כולל ילדים".