החשד לאונס בקפריסין: "נמצאו אצל העצורים סרטונים מהאירוע"

גורם המעורה בחקירה מסר כי תשעה מהעצורים הם קטינים, והוסיף כי הצעירה הבריטית עדיין נמצאת באיה נאפה • השר הנגבי ל-102FM: "מתרשם שלרוב הנערים נגרם עוול" • שליח חדשות 13 לקפריסין מדווח

זמן צפייה: 02:12

חשד לאונס קבוצתי בקפריסין: גורם המעורה בפרטי חקירת הנערים הישראלים שחשודים באונס צעירה בריטית, מסר היום (שישי) שהמשטרה לקחה את הטלפונים שלהם ובחלקם נמצאו סרטונים מהאירוע. עוד נאמר כי התיירת הבריטית עדיין נמצאת באיה נאפה, וכי שהתה בבית החולים מספר שעות לטובת טיפול ובדיקות משטרתיות. בנוסף, ציין כי תשעה מתוך 12 החשודים הם קטינים.

בתוך כך, השר לשת"פ אזורי צחי הנגבי ציין בריאיון ל-102FM שהוא חבר קרוב של שניים מהורי החשודים, ושהוא "מתרשם שלרוב המוחלט של הנערים נגרם עוול קשה". לטענתו, "הם לא הכירו את הבחורה או את הילדים שנטען שביצעו את המעשה המזעזע הזה. מדובר בילדים דתיים, שלא חלמו להיות מעורבים בסוג כזה של טרגדיה. חלק מהם אמורים להתגייס ממש בקרוב ליחידות מובחרות.

עוד הוסיף הנגבי כי הוא "מקווה שרשויות האכיפה בקפריסין ידעו לברור את המוץ מן התבן. אפשר לסמוך על מערכת הצדק בקפריסין שתדע להבחין בין סוגים שונים של התנהגויות. הקונסול הישראלי שם, ותפקידו להיות בקשר עם ההורים ולעזור בחיבור שלהם לגורמי משפט".

לכתבות נוספות בנושא >>

אמצעי מניעה על הרצפה: תיעוד חדר החשודים באונס בקפריסין

מההתכתבות ועד למעצר: שרשרת האירועים בקפריסין – דקה אחר דקה

בצל החשד לאונס בקפריסין: מלונות באילת מגבילים כניסה לצעירים

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, הצעירה הבריטית אמרה לחוקרי המשטרה בעדותה: "אחד החזיק אותי, ואז ראיתי לפחות 12 פרצופים... במשך שעה פחות או יותר, אחד אחרי השני. הם צילמו חלק ממה שקרה. השתחררתי בשלב מסוים אחרי שנרמדתי או התעלפתי, וברחתי החוצה מהחדר. פגשתי חברים והם לקחו אותי חצי עירומה למרפאה".

כמו כן, עורך דינם של ארבעה מהחשודים ניר יסלוביץ', אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" כי הוא מעריך שחלק מהם ישוחרר בקרוב, ויחזור לישראל. "מי שלא קיים את המגע המיני יושב לישראל כבר בימים הקרובים, עבור מי שטען שקיים יחסי מין - העניינים יותר מסובכים, יש לברור את הגרסאות".

בנוסף ציין כי "יש לנו ראיות ישירות לזה שהמתלוננת הסכימה למגע המיני והוא לא היה עם קבוצה כה גדולה, אלא עם עוד שני חשודים. הצילומים אכן נמצאים בטלפון, אך המצלמות של המלון לא תומכות במה שהיא אומרת, שהיו תשעה נוספים בחדר".

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

אמש פורסם בחדשות 13 שהצעירה אמרה לחוקרי המשטרה המקומית כי החשודים היו שיכורים בעת שביצעו את המעשים. "הכרתי כמה מהנערים ואכן קיימנו יחסים. אולם, כשהגעתי לחדר בסביבות חצות, כולם היו שיכורים. אני זוכרת הכול מטושטש", התלוננה. "אני כן זוכרת שעד שעה 1:00 בערך, החברים שלא הכרתי אנסו אותי. כמה מהם היו עם קונדום - וכמה מהם בלי. הם הכאיבו לי בכל הגוף".

מהתכתבות באינסטגרם בין החשוד המרכזי בפרשה לבין הצעירה הבריטית, שפורסמה מוקדם יותר, עולה כי השניים שוחחו ביניהם במשך כמה ימים דרך הרשת החברתית. "אני חושבת שראיתי אותך עכשיו במרפסת, נופפתי לך", כתבה הצעירה, וכשזה כתב לה "אז למה לא עלית אליי? היית צריכה לעלות במדרגות לחדר שלי", השיבה לו כי "אני לא יודעת איפה החדר שלך". בהמשך, כתב לה הישראלי: "תבואי אליי בערב".