כסף, פחד ואיומים: אלה עורכות הדין של העבריינים הכבדים במדינה

זמינות בכל שעות היממה, הקפצות למעצרים וביקורים בבתי הסוהר: "הפליליסטיות" חושפות מדוע בחרו להגן דווקא על ראשי ארגוני הפשע המסוכנים ביותר בישראל. "אין לדעת איך היום ייגמר"

זמן צפייה: 09:12

מבחינתן של "הפליליסטיות", עורכות הדין הפליליות, עבריינים בכירים, אסירים וראשי ארגוני פשע הם הסיבה לכך שהן עוסקות במקצוע הזה. עקב השינוי שחל בעולם הפשע הישראלי, במסגרתו רוב הארגונים הגדולים התפצלו וראשיהם נמצאים מאחורי הסורגים, גם בבתי המשפט התחלפו הגברים המבוגרים בנשים צעירות, מוכשרות ושאפתניות שמייצגות את העבריינים הכבים ביותר בישראל.

אחת מהן היא עורכת הדין נעמה אלחדד, שמדי יום משוחחת טלפונית עם "קוקו" - כינויו התמים של עודה קוטייר, ראש ארגון פשע אימתני מאזור המרכז אותו היא מייצגת. במסגרת תפקידה, היא מעניקה ללקוחותיה שירות VIP הכולל זמינות 24 שעות ביממה, הקפצות למעצרים וביקורים בבתי הסוהר: "אני תמיד אומרת ש'פליליסטים' זה כמו טיפול נמרץ. אין לנו שעות. לרוב אני יודעת איך היום שלי מתחיל, אך אני לא יודעת איך הוא נגמר", סיפרה אלחדד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הקבינט יכריע על הידוק הסגר; ייתכן שייכנס לתוקף כבר השבוע

משרד הבריאות: 7 מקרים נוספים של המוטציה הבריטית התגלו בישראל

פרופ' אש: "נמליץ לסגור את כל מערכת החינוך – גם במגזר החרדי"

נעמה אלחדד, עורכת דין פלילית
נעמה אלחדד, עורכת דין פלילית | צילום: חדשות 13

אלחדד, שכאמור מלווה את קוטייר, המואשם בימים אלו במספר מעשי רצח ובניהול ארגון פשיעה, נחשפה גם לצדדים אחרים שלו. "באחד הדיונים שלו הגיעה לאולם טרנסית שהטילו עליה חרם בכפר, וקוטייר לא יכול היה להשלים עם זה שיפגעו בה", סיפרה אלחדד. "בעקבות כך, הוא פרס עליה את חסותו, הביא לה את רכבו ואמר לה שהיא יכולה להסתובב בכפר כמה שתרצה. ובתגובה לכך, היא אמרה כי קוטייר הציל את חייה".

על אף מערכת היחסים בינן לבין ראשי ארגוני הפשע, 'הפליליסטיות' שומרות על מקצועיות ולא נכנסות לקשר אישי עם לקוחותיהן, כפי שעשתה זאת עורכת הדין ליאורה ברקו שהבריחה סמים לאיש אותו ייצגה. "אני חושבת שיחסים מהסוג הזה נוצרים רק אם מאפשרים לזה לקרות, או אם באים בגישה מסוימת שהיא לא מקצועית", אמרה אלחדד. "אני לא אגיד שלא נזרקו הערות פה ושם, אבל זה נקטע מהר מאוד. אני לא נותנת לזה להימשך".