אחרי 17 שנה מאחורי הסורגים: זאב רוזנשטיין שוחרר מהכלא

לשעבר "היעד מספר 1 של המשטרה", שנעצר ב-2004 וריצה עונש מאסר ממושך בגין עבירות סמים וקשירת קשר לביצוע רצח, יצא לחופשי - בהתאם להחלטת ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט משבוע שעבר

זאב רוזנשטיין בבית משפט השלום
זאב רוזנשטיין בבית משפט השלום | צילום: חדשות 13

זאב רוזנשטיין, לשעבר "היעד מספר 1 של המשטרה", שוחרר היום (ראשון) מהכלא לאחר שריצה עונש של 17 שנות מאסר. זאת, לאחר שלפני שבוע קבעה ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט כי ישוחרר מהכלא מוקדם.

רוזנשטיין, שריצה מאסר ממושך בגין עבירות סמים וקשירת קשר לביצוע רצח, היה צפוי להשתחרר מהכלא בעוד כ-8 חודשים - אך כאמור, הוועדה הורתה להקדים את המועד. "הוועדה מתרשמת כי השנים הרבות בהן בילה האסיר בכלא, הטיפול אותו עבר בשנים 4 האחרונות ומצבו הרפואי, אכן גרמו לו לשינוי תודעתי. אין בשחרורו כדי לסכן את שלום הציבור", נכתב בהחלטה.

"עייפתי מהחיים בכלא", אמר רוזנשטיין לגורמים בכלא. "אני מבין את נסיבות חיי שהביאו אותי לעולם הפשע, אני לוקח אחריות ואני אעשה הכול כדי להשתקם ולפתוח דף חדש בחיים. אעשה הכול כדי שלא לחזור לעולם הפשע", הדגיש. בפרקליטות לא התרגשו מהדברים, ואף כינו אותם "דמעות תנין". לטענתם, רוזנשטיין לא הוכיח כי הוא ראוי לשחרור, ומדובר באדם שעדיין יש מידע מודיעיני המגדיר אותו "איום לציבור".

כאמור, רוזנשטיין הוגדר בעבר כ"יעד מודיעיני מספר 1 של המשטרה", נעצר בשנת 2004 בשיתוף פעולה בין ישראל לארצות הברית, ושנתיים לאחר מכן הוסגר לארה"ב - שם גזר עליו בית המשפט האמריקני 12 שנות מאסר בגין סחר בסמים. נוסף לכך, הודה רוזנשטיין במסגרת עסקת טיעון בקשירת קשר לביצוע רצח, ונגזרו עליו חמש שנות מאסר נוספות.

כבר ב-2017 דנה ועדת השחרורים באפשרות לקצר את תקופת מאסרו, אך אז הוחלט שלא לאשר את שחרורו המוקדם. הפרקליטות התנגדה אז לשחרורו המוקדם, וטענה כי ישנו מידע מודיעיני שרוזנשטיין עדיין פעיל בעולם הפשע ושישנם גורמים המעוניינים לפגוע בו.