האלימות בחברה הערבית: צעיר בן 19 נורה למוות בנצרת

חאלד עומר נחאש בן ה-19 פונה כשהוא במצב אנוש לביה"ח האנגלי בעיר, לאחר שנפצע כתוצאה מירי בשכונת אבו אל-אמיר שבנצרת. בהמשך, הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה

ח'אלד עומר נח'אש, תושב נצרת בן 19, נהרג היום (שבת) באירוע ירי בשכונת אבו אל אמיר שבעיר. הוא פונה לבית החולים האנגלי במצב אנוש ובהמשך נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע בחשד שמדובר ברצח.

על פי נתוני המעקב של עמותת "יוזמות אברהם", 26 צעירים ערבים נהרגו השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה. "יותר ממחצית הנרצחים הערבים הם צעירים עד גיל 30. אף צעיר שכל החיים לפניו לא יבחר בחוסר מעש ותכלית על פני עשייה - על המדינה לקדם פתרונות לקבוצה זו", מסרה העמותה

בתחילת השבוע, ג'מיל אזבארקה בן ה-50 נורה למוות בעת שנהג במשאית ברחוב אבא הלל סילבר בלוד. צוות מד"א שהגיע לזירה איתר את הגבר כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו, ונלאץ לקבוע את מותו במקום. בדצמבר אשתקד, נרצח אביו של ג'מיל - סלמאן אבו איברהים אזבארקה בן ה-54, אשר נורה למוות ברחוב הלן קלר באזור התעשייה בלוד. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה.

פרמדיקית מד"א תרצה כרמי וחובש בכיר במד"א איתן שנור, סיפרו: "כשהגענו למקום האירוע, ראינו גבר בשנות ה-50 כשהוא מחוסר הכרה ועם פציעות חודרות בגופו. ביצענו בו בדיקות רפואיות אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".