פרשת יהודה משי זהב: היום תוגש תלונה ראשונה במשטרה

פרסום ראשון: גבר צפוי להגיע בשעות הבוקר למשרדי להב 433 ולמסור עדות על תקיפות מיניות לכאורה מצד יו"ר זק"א כלפיו, כשהיה קטין • עדויות נפגעים: עסקנים ומנהלי עמותות היו שותפים לפגיעות

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: הבוקר (רביעי) תוגש תלונה ראשונה במשטרה נגד יו"ר זק"א יהודה משי זהב, בגין סדרה של פגיעות מיניות. המתלונן יהיה גבר בשנות ה-30 לחייו, שיספר לחוקרי להב 433 על שורה ארוכה של פגיעות מצד משי זהב, שאירעו לכאורה בעת שהיה קטין.

הוא יגיע למשרדי היחידה יחד עם חוקר הנפגעים מעמותת "מגן" צביקי פליישמן, שקיבל אישר לווות אותו בחקירות עצמן. אתמול שוחחו השניים עם חוקרי להב 433 ועדכנו אותם על רצונם למסור עדות בפרשה ולהתלונן.

בד בבד, מעדויות של כמה מהנפגעים עולה כי יחד עם משי זהב, לטענתם, בחלק מהאירועים לקחו חלק גם עסקנים ומנהלי עמותות בחברה החרדית, שהיו שותפים לפגיעות המיניות, יחד עם יו"ר זק"א.

לעוד כתבות בנושא:

בעקבות העדויות על עבירות מין: נפתחה חקירה נגד יהודה משי זהב

"רצח של הנפש": עדות המתלוננת נגד יהודה משי זהב

תחקיר "הארץ": טענות לתקיפה וניצול מיני מצד יהודה משי זהב

יו''ר זק''א יהודה משי זהב
יו''ר זק''א יהודה משי זהב

ביום ראשון, כזכור, המשטרה הודיעה כי החליטה לפתוח בחקירה פלילית נגד משי זהב, בחשד לביצוע עבירות מין. זאת, בעקבות העדויות הרבות שהצטברו נגדו לאחר פרסום תחקיר אודות מעשיו לכאורה ב"הארץ".

באותו ערב, המשטרה יצרה קשר לראשונה עם אחת מקורבנותיו לכאורה של משי זהב, במקרה שאירע לפני שש שנים, ולא חלה עליו התיישנות. בשל כך, משי זהב חשוד בניסיון אונס - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

כבר לפני שנה וחצי, לפני אירוע לציון 30 שנה להקמת זק"א, קיבלו ניצבים במשטרה מכתב אנונימי תחת הכותרת "אל תתנו יד לעבריין", ובו קראו נשים לבכירים במשטרה שלא לקחת חלק באירוע, כך נודע לחדשות 13.

"... מזה שנים אנו קוראות להעלות לסדר היום הציבורי את פגיעותיו המיניות בנשים של מר משי זהב, אנו יודעות שאנשי משטרה מוזמנים לאירועים עמו והוא מתהדר בנוצות טווס כשמאחוריהן איש מסוכן עם כוח, שפלא שעד כה לא נערכה חקירה מקיפה לגבי פגיעתו הרעה בנשים...", כתבו הנשים. בשל המכתב, אף ניצב לא הגיע לאירוע, אך בעקבותיו נפתחה חקירה כדי לבדוק מי אחראי להפצתו וכמה אנשים זומנו לחקירה באזהרה. בתגובה לפרסום, המשטרה מסרה כי "כל תגובה נבדקת ביסודיות, אך לא כל מכתב אנונימי מאפשר פתיחת חקירה באזהרה. המשטרה תמשיך לנהל קשרי עבודה מקצועיים עם כל ארגוני החירום וההצלה".