החשוד ברצח יסמין רז שוחרר לשבעה ימי מעצר בית

פרקליטו של החשוד התייחס להחלטת ביהמ"ש: "לא נותר אלא להצטער על הימים שבהם שהה במעצר". נציג המשטרה: "נותרו עוד כמה פעולות לבצע, קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה"

זמן צפייה: 01:01

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (שני) לשחרר לשבוע מעצר בית את החשוד ברצח יסמין רז, שנפלה אל מותה מדירתה בחולון. עורך דינו של החשוד, ניר אלפסה, אמר כי: "טענו לאורך כל הדרך שמרשי לא פגע במנוחה ולא אחראי למותה הטראגי". אלפסה הוסיף כי "מקץ שמונה ימים בהם נחקר, הגיעה המשטרה לאותה מסקנה ושיחררה את מרשי, ולא נותר אלא להצטער על אותם ימים בהם שהה במעצר". נציג המשטרה אמר במהלך הדיון כי "נותרו עוד כמה פעולות לבצע, קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה".

יסמין רז בת ה-28, נפלה אל מותה לפני כחודשיים מהקומה השישית בדירתה בחולון. לאחר המקרה, המשטרה סימנה את האירוע כהתאבדות, אך משפחתה של יסמין התנגדה לקביעה והביאה לפתיחת מחודשת של התיק. בשבוע שעבר נעצר החשוד בפרשה, בסעיף רצח ושיבוש הליכי חקירה, בעקבות ראיה טכנולוגית שהביאה להתפתחות בחקירה, ולאחר שנכשל בבדיקת פוליגרף. עדיין לא ברור מה היא אותה ראייה שהוצגה לשופט, ושעליה הוטל צו איסור פרסום.

החשוד, תושב חולון בן 44, היה בן בית בדירה שבה גרה יסמין. בעקבות הראיה החדשה שנמצאה, עצרה אותו המשטרה על מנת לעמת אותו איתה. ביום חמישי עבר החשוד בדיקת פוליגרף שבה נכשל שאחריה עלה החשד לשיבוש הליכי משפט. זמן קצר לפני הדיון החליטה המשטרה לבקש להאריך את מעצרו עד ליום שני. על אף שבתיקים קודמים נחשב היה לא כשיר לעמוד לדין, הבדיקה הפסיכיאטרית שבחנה את החשוד במסגרת החקירה הנוכחית, קבעה כי הוא כשיר לכך.

לעוד כתבות בנושא:

מעצר החשוד ברצח יסמין רז הוארך בחמישה ימים

מעצר החשוד ברצח יסמין רז הוארך ב-4 ימים; "קיימת ראייה חשובה"

פרשת יסמין רז: נעצר חשוד במעורבות במות הצעירה שנפלה ממרפסת

יסמין רז שנפלה אל מותה בחולון
יסמין רז שנפלה אל מותה בחולון | צילום: החדשות 13

בינואר האחרון, כאמור, נמצאה רז ללא רוח חיים לאחר שנפלה ממרפסת דירתה ברחוב רבינוביץ' שבעיר. לאחר מותה, רמזו בני משפחתה ברשתות החברתיות כי אחד הנוכחים בדירה דחף אותה אל מותה. "היא הייתה ילדה שמחה, אהבה את החיים, אהבה את הבריות", סיפר עליה אביה אבנר. "אהבו אותה המשפחה, השכנים, החברים. תמיד מחייכת, תמיד אוהבת". במשטרה, כאמור, העריכו כי מדובר בהתאבדות.

יסמין הייתה בת זקונים במשפחה גדולה ומבוססת. החיוך הרחב שלה והעדינות בתמונותיה לא מסגירים את מצבה שהלך והידרדר בחודשיה האחרונים. מאז התמכרה לסם הפיצוציות נייס גיי, סם סינטטי שהוכח כגורם לפסיכוזות ונזק נוירולוגי והוצא מחוץ לחוק בישראל, עברה יסמין לדירה מחוץ לבית הוריה, שם גרה עם מ', נכה סיעודי שסובל מדלקת פרקים כרונית.

יסמין רז
יסמין רז | צילום: החדשות 13

בשעות האחרונות לפני שנמצאה מוטלת מתחת לבניין, החל ויכוח בין יסמין לבין מ', שותפה לדירה, השכנים סיפרו ששמעו צעקות שבקעו מהדירה. מ' הודה שהתלקח ביניהם ויכוח קולני, אך הכחיש שפגע בה. "היא הייתה כל הזמן תוקפת אותי ורבה איתי", אמר. "צעקות היו פה, אני לא מכחיש, צעקות אימים".

אחד מדיירי הבניין תיעד את הויכוח הסוער, רגעים לאחר שיסמין סולקה ממנה. במהלך הויכוח נשמעה יסמין יוצאת צועקת שהיא מזמינה הובלה והולכת, לאחר שהסתיים הויכוח לא ברור מה התרחש עד לרגעים בהם צנחה מהמרפסת. לאחר מותה אחד השכנים שגר בבניין שבו גרה יסמין אמר: "היה נראה לנו מוזר, כי אם זו דירת שותפים מן הראוי שמישהו ירד למטה וידאג ובעצם אף אחד לא ירד לשם". לדברי שכן נוסף "יש עדות שמישהו טוען שהוא שמע 'בום' לפני הנפילה".

"זה רצח במאה אחוז", סבור אבנר, אביה של יסמין. "יש שם את הוויכוח, יש את המריבה, יש את הצעקות, יש את שיחות הטלפון שהגיעו קודם. אני מקווה שהצדק יצא".